Kirman, Ali MehmetSchreglmann, Sinan2023-01-102023-01-102020KİRMAN M, SCHREGLMANN S (2020). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları. ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 11(24), 311 - 324. 10.35415/sirnakifd.7083242667-6575https://dx.doi.org/10.35415/sirnakifd.708324https://hdl.handle.net/20.500.12483/3409Bu araştırma, İlahiyat Fakültesi’nde okuyan öğrencilerin mobil öğrenme teknolojilerine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlanmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda katılımcıların “Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeğinden” aldıklarıpuanların cinsiyet/sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırma tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemini; Hatay MustafaKemal Üniversitesi (MKÜ) İlahiyat Fakültesi’nde 1. Sınıfta (55) ve 2. Sınıfta (46)okuyan ve yaşları 18-30 arasında değişen toplam 101 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına ait veriler nicel olarak Demir ve Akpınar tarafından 2016 yılında geliştirilen“Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada eldeedilen nicel veriler SPSS 20.0 veri analizi programı ile çözümlenmiş ve bağımsızgruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın ilk sonucuna göre çalışmaya katılan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre ölçek alt faktörlerinde (memnuniyet, öğrenmeye etki, motivasyon, kullanışlılık) ve ölçek toplampuanlarının anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İkinci olarak katılımcılar arasında sınıf değişkenine göre kullanışlılık alt ölçeğinde anlamlıbir farklılık olmadığı; fakat memnuniyet, öğrenmeye etki, motivasyon ve ölçektoplam puanı açısından anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır.In this study, it is aimed to examine the attitudes of students studying at Hatay Mustafa Kemal University, Faculty of Theology towards mobile learning technologies. In line with this basic purpose, it was examined whether the scores the participants got from the “Attitude Scale towards Mobile Learning” differed significantly by gender / class variables. Quantitative research method was preferred as the research method. The study group of the research; A total of 101 volunteer students, aged between 18-30 and studying at the 1st grade (55) and 2nd grade (46) of the Faculty of Theology at Hatay Mustafa Kemal University (MKU). The data related to the attitudes of the students who participated in the research towards mobile learning were collected quantitatively with the “Attitude Scale towards Mobile Learning” developed by Demir and Akpınar in 2016. Quantitative data obtained in the study were analyzed with SPSS 20.0 data analysis program and independent groups were analyzed by t-test. According to the first result of the research, it was concluded that the students of the Faculty of Theology who participated in the study differed from the scale sub-factors (satisfaction, effect on learning, motivation, usefulness) and scale total scores, but this difference was not significant. Secondly, there was no significant difference in the usefulness subscale according to the class variable among the participants; but there was a significant difference in satisfaction, learning effect, motivation and scale total score.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDin EğitimiEğitimİlahiyatMobil ÖğrenmeTeknolojiReligious EducationEducationTheologyMobile LearningTechnologyİlahiyat fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarıLetter112431132410.35415/sirnakifd.708324452901