Şirin, Sinem2024-09-192024-09-1920191303-92102149-4231https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/338834https://hdl.handle.net/20.500.12483/164311982 Anayasası’na ve TBMM İçtüzüğüne göre milletvekilleri, gö-reve başlarken Anayasa’da düzenlenen metni okuyarak ant içerler. Antiçmek, milletvekilliği sıfatının kazanılmasından sonra milletvekillerininparlamenter fonksiyonlarını yerine getirebilmesinin ön koşuludur. Buyükümlülüğü yerine getirmeyen milletvekilleri, göreve başlayamaz veparlamenter faaliyete katılamaz. 27.07.2017 tarihli 1160 sayılı TBMMKararı ile TBMM İçtüzüğünün 3. maddesi değiştirilerek, ant içmektenimtina eden milletvekillerinin, milletvekilliği statüsünün sağladığı haklardan yararlanamayacakları düzenlenmiştir. Bu değişiklik ile milletvekili andı ile milletvekili statüsü arasında daha önce olmayan bir bağ oluşturulmuştur. İçtüzükte düzenlenen bu yaptırım, milletvekilliği sıfatından kaynaklanan haklardan yararlanamama sonucunu doğuracaktır. Ancak milletvekilliği sıfatı ve bu sıfattan kaynaklanan haklar, Anayasal kurallara göre ant içme yükümlülüğünden önce kazanılmaktadır. Bu çalışmada, öncelikli olarak milletvekillerinin göreve başlarken yerine getirdikleri ant içme yükümlülüğünün hukuki sonuçları, milletvekilliği statüsünün kazanılması, İçtüzük değişikliğinin ant içme ile milletvekilliği statüsü arasında oluşturduğu bağ incelenecektir. Ardından Anayasa Mahkemesinin İçtüzük değişikliği ile ilgili vermiş olduğu yorumlu ret kararı değerlendirilerek, bu kararın mevcut Anayasal duruma etkisi tartışılacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMİLLETVEKİLİ ANDININ MİLLETVEKİLLİĞİ STATÜSÜNE ETKİSİArticle1719825572586338834