Işık, YusufKıllı, Mustafa2024-09-192024-09-1920241303-5444https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1257206https://hdl.handle.net/20.500.12483/16586Geleneksel yöntemlerin hüküm sürdüğü muhasebe eğitimi, günümüz tek- nolojik gelişmelerin gerisinde kalmış, endüstrinin gelişmişlik düzeyini yaka- layamamıştır. Bu kapsamda çeşitli ülkelerde yapılan çalışmalarda muhasebe eğitim müfredatının teknolojinin gelişmişlik düzeyine ayak uyduracak şekil- de revize edilmesi gerekliliklerine ilişkin bulgular tespit edilmiştir. Özellikle eğitim sisteminde iletilmek istenen mesajın alıcısı olan öğrenciler ile eğitici- ler arasındaki kuşak çatışması düşünüldüğünde, yeni kuşak neslin öğrenme alışkanlıkları kuşak çatışmasının temelini oluşturmaktadır. Zira yeni kuşak öğrencileri teknoloji ile iç içe büyümekteyken, bu dönemin eğiticileri çok daha az teknolojik ortama maruz kalarak yetişmiştir. Bununla beraber, mevcut okulların da tam anlamıyla teknolojik yeterliliklerinden bahsetmek doğru ol- mayacaktır. Tüm bunlara ek olarak, eğitimin sadece okul ortamında olmadığı, okul sonrasında ev ortamında da devam ettiği düşünüldüğünde öğrencilere verilen ödevlerin de benzer şekilde teknolojik platformlardan uzak kaldığı söylenebilir. Bu çalışma, öğrencilere ders sonrasında interaktif olarak dönüt sağlayabilen ve muhasebe eğitiminde klasik soru çözümüne imkân sağlayan bir yazılımın muhasebe eğitimi alan öğrenciler tarafından değerlendirilmesine yönelik hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket, Hatay Mus- tafa Kemal Üniversitesi ve Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi bünyesindeki meslek yüksekokullarındaki muhasebe eğitimi almış öğrencilere uygulanmış- tır. Çalışma sonucunda söz konusu yazılım öğrenciler tarafından değerlendi- rilerek, ders sonrası soru çözümlerine yapabileceği katkılar tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMUHASEBE EĞİTİMİNDE İNTERAKTİF ALIŞTIRMA KULLANIMI: ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİArticle341824274471257206