Köroğlu, MustafaBalcı, Ahmet2024-09-192024-09-1920222687-5675https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1186790https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1201277https://hdl.handle.net/20.500.12483/16300Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin ders kitaplarına bağlılıklarının belirlenmesi ve salgın döneminde sürdürülen Türkçe derslerinde ders kitabı kullanımının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Araştırmada, araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Hatay ilinde resmi okullarda görev yapan 194 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada Öztürk ve Çerçi (2019) tarafından geliştirilen “Türkçe Öğretmenlerinin Ders Kitaplarına Bağlılıkları” ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen 7 maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek için betimsel istatistik analizleri, Kruskal Wallis ve Mann Withney U Testi kullanılmıştır. Türkçe öğretmenlerinin ölçekten aldıkları toplam puan ortalamasının 66.48±8.28 olduğu ve çalışmaya katılan Türkçe öğretmenlerinin yarısından fazlasının Türkçe ders kitaplarına bağlı kaldıkları söylenebilir. Öğretmenlerin ölçek alt boyut ortalamalarının sırasıyla sınırlılıklar (22.74±3.31), etkinlikler (19.27±3.45), zorunluluklar/kolaylıklar (13.18±2.81) ve öğretmen yeterlilikleri (7.58±2.09) şeklinde belirlenmiştir. Türkçe öğretmenlerinin ders kitaplarına bağlılıklarına ilişkin toplam puanının yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi ve hizmet yılına göre anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. Öğretmenlerin yarısından fazlası (n=111,%57.2) ders kitaplarının uzaktan eğitim sistemine uygun hazırlanmadığı görüşüne sahiptir. Aynı zamanda ders kitaplarının uzaktan eğitim sürecini kolaylaştırma durumuna %38.7’si kısmen şeklinde görüş bildirirken, %31.4’ü kolaylaştırmadığını ifade etmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDers kitabına bağlılıkTürkçe öğretmeniders kitabıuzaktan eğitim.Dependence on coursebookTurkish teachercoursebookdistance education.Türkçe Öğretmenlerinin Ders Kitaplarına Bağlılıklarının BelirlenmesiArticle9415210.51531/korkutataturkiyat.11867901201277