Demir, Emel2024-09-192024-09-1920201309-54712687-2498https://doi.org/10.17049/ataunihem.459595https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/367635https://hdl.handle.net/20.500.12483/15579Amaç: Araştırma hemşirelik ve çocuk gelişimi öğrencilerinin çocuk sevme düzeylerinin değerlendirilmesi veetkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte olup, Hatay’daki Mustafa Kemal Üniversitesi’ndeki 2 yüksekokulbünyesinde 2017’de yapılmıştır. Araştırma örneklemini hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümlerinden büyüme vegelişme dersi alan 199 öğrenci (75 çocuk gelişimi bölümü, 124 hemşirelik bölümü) oluşturmuş, veriler BarnettÇocuk Sevme Ölçeği ile toplanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.57±2.07’dir. Öğrencilerin %74.9’u kadın, kardeş sayı ortalaması3.55±1.62’dir. Araştırmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin çocuk sevme puan ortalaması 82.67±11.33 olarakyüksek bulunmuştur. Çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk sevme puan ortalaması 87.32±6.49 olarakhemşireliğe göre daha yüksek olarak bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyete göre çocuk sevme puan ortalamasıkadınlarda (86.38±6.62) erkeklere (78.58±15.09) oranla daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Çocuk sevmedüzeyini etkileyen diğer değişkenler yaş, kardeş sayısıdır (p<0.05).Sonuç: Hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk sevme düzeyi yüksektir. Çocuk ile çalışacakmesleklerde çocuk sevme düzeyini gösteren başka çalışmaların yapılması önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHEMŞİRELİK VE ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİArticle231172210.17049/ataunihem.459595367635