Korkmaz, Celalettin2024-09-192024-09-1920211302-56002791-7657https://doi.org/10.37669/milliegitim.741585https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/463931https://hdl.handle.net/20.500.12483/16138Günümüz yönetim anlayışında gelişim ve değişmeler ile yenilikleri örgütlerine kanalize edebilen, bu değişim sürecini görebilen liderlere gereksinim duyulmaktadır. Bu açıdan önemini hiç yitirmeyen liderlik kavramı üzerine çalışmalar süreğen olup küreselleşen dünyada günümüz eğitim liderliği bağlamında glokal liderlik önem kazanmaktadır. Glokal “Küryerel” kavramı, “küresel düşünüp yerel hareket etmek” anlamında olup yöneticilerin küryerel davranabilme özelliği “glokal liderlik” kavramı ile anlam kazanmaktadır. Glokal bir eğitim liderliği için eğitim kurumlarının dünyaya açılması gereklidir. Küresel gelişmeler, eğitimde yerel anlayışı etkilerken, yerel gelişmeler, küresel eğitim araştırmalarına katkıda bulunur. Eğitim yöneticileri bulundukları çağın gereklilikleri doğrultusunda değişikliklere uyum sağlayarak kendilerini yenilemeli ve liderlik özellikleri göstermelidirler. Liderlik bir etkileme süreci olarak amaçlara ulaşmayı gerektirir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGlokal LiderlikKüryerelGlokalEğitimGLOKAL LİDERLİK: EĞİTİM BAĞLAMINDA BİR ALANYAZIN İNCELEMESİReview Article5023242145010.37669/milliegitim.741585463931