Kılıçoğlu, ElifBaki, Gülşah Özdemir2024-09-192024-09-1920221300-28992149-9683https://doi.org/10.17679/inuefd.943032https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1180546https://hdl.handle.net/20.500.12483/15604Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel süreç becerileri kavramına yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 121 üçüncü sınıf öğretmen adayının fikirleri alınmıştır. Bu çalışma bir fenomenoloji araştırmasıdır ve üç açık uçlu sorunun yer aldığı form veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının algılarını belirlemek için hem betimsel hem içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Veri analizleri ortalama .95 düzeyinde bir güvenirliğe sahiptir. Araştırmanın ilk bulgusu, öğretmen adaylarının matematiksel beceri kavramını tanımlarken en fazla kullandıkları kavramlar sırasıyla sayı ve işlem bilgisi, gerçek hayat bilgisi, anlamlandırma süreci olmuştur. İkinci bulgu öğretmen adaylarının en sık ifade ettiği üç matematiksel beceri problem çözme, işlem bilgisi, şekil bilgisi şeklinde olmuştur. Üçüncü bulgu ise öğretmen adaylarının özellikle problem çözme, iletişim ve zihinden işlem yapma becerileri ile ilgili çoğunlukla uygun olmayan açıklamalarda bulunmasıdır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının matematiksel beceri kavramına yönelik hatalı ve kısıtlı algılarının olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları bu konuda farkındalığın oluşturulmasının öğretmen eğitimi için gerekli olduğunu göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematiksel becerilermatematik eğitimifenomenoloji araştırmasıöğretmen adaylarıöğretmen eğitimiSınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesiArticle2319912010.17679/inuefd.9430321180546