Browsing by Author "Balıkçıoğlu, Betül"
Now showing items 1-7 of 7
-
Benlik-imajı uyumunun retoriği : bana ne tükettiğini söyle sana kim olduğunu söyleyeyim
Balıkçıoğlu, Betül (2016)Son yıllarda tüketim, sosyal medyada ve kitle iletişim araçları hatta sinema endüstrisinde mutluluğun bereketi olarak gösterilmektedir. Bu gösterimde benlik-kavramı ile tüketim nesnesi ilişkilendirilerek, tüketimin sembolik ... -
Boşanmanın genç yetişkinlerin öz-saygı, materyalist ve kompulsif satın alma eğilimleri üzerindeki etkisi: Hatay örneği
Devrimağ, Ece (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2018)20. yy'ın sosyal meselelerinden biri olan boşanmanın, bireyler üzerinde zihinsel, duygusal ve psikolojik etkileri olduğu kadar tüketimle ilişkili olumsuz olarak değerlendirilen sonuçları da mevcuttur. Son yıllarda aile ... -
Does the link between marketing orientation and innovation lead to success ? A survey based on sem in Turkey
İnovasyon, rekabetin avantajının sürdürülmesinde önemli bir eleman olarak uzun süredir tartışılmaktadır. Pazarlama odaklılık ile inovasyon arasındaki ilişki literatürde yeterince tartışılmamıştır. İnovasyon firmaların yeni ... -
An empirical study on antecedents of consumption values : the moderating effect of social class
Ural, Tülin; Balıkçıoğlu, Betül; Oypan, Oğuz (Kenan ÇELİK, 2020)Recently, cultural transformation has resulted in changing the consumption values. Lack of the deeper explanations regarding the antecedents of consumption values is the motivation of this study. The study aims to explain ... -
Marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati ilişkisi üzerine ampirik bir araştırma
Balıkçıoğlu, Betül; Oflazoğlu, Sonyel (2015)Bu çalışmada marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati arasındaki ilişkiyi ortaya koymaya yönelik bir model test edilmektedir. Model, iPhone ve Samsung Galaxy cep telefonu kullanıcıları olmak üzere iki ... -
Sosyal medya, televizyon ve akran iletişiminin materyalizm ve gösteriş tüketimi üzerindeki etkisi : tüketici sosyalleşmesi perspektifi
Balıkçıoğlu, Betül; Volkan, Pelin (2016)Tüketici sosyalleşmesi perspektifiyle ele alındığında sosyal medya, bir sosyalleşme aracı olarak akran ve televizyon gibi sosyalleşme araçlarına benzer bir şekilde gençlerin tüketime yönelik bilgi, beceri ve tutumlarının ... -
Tüketici etnosentrizmi literatür taraması
Balıkçıoğlu, Betül; Yükselen, Cemal; Koçak, Fettullah Akın (Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2019)Yerli ve yabancı ürünlere karşı satın alma davranışının açıklanmasına yönelik literatürda, uluslararası pazarlara birer giriş engeli olarak değerlendirilen sosyo-psikolojik yapılar mevcuttur. Bu yapılar arasında en sık ...