Browsing by Author "Tüysüz, Cengiz"
Now showing items 1-16 of 16
-
An analysis of the effect of problem based learning model on the 10th grade students’ achievement, attitude and motivation in the unit of “Mixtures”
Kuşdemir, Mesut; Ay, Yusuf; Tüysüz, Cengiz (2013)Bu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) modelinin ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerin kimya dersindeki karışımlar ünitesindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ön test- son ... -
Bilgisayar tabanlı ve bilgisayar destekli kimya öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi
Bu çalışmada Lise-1 kimya programında bulunan ve öğrencilerin kavrama güçlüğü çektiği atom ve atom modelleri konuları kullanılarak hazırlanan bilgisayar destekli programın uygulanan yöntemlere bağlı olarak öğrencilerin ... -
Branş değişikliği ile yan alanlarına geçen sınıf öğretmenlerin in yaşadıkları bu değişime ilişkin görüşleri : Hatay il örneği
Milli Eğitim Bakanlığı sınıf öğretmenliği alanından mezun olup bakanlık bünyesindeki ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmakta olan öğretmenlere, diplomalarında bulunan yan alanlarına geçme hakkı tanımıştır. Bu şekilde ... -
Developing a computer assisted education material related to thermochemistry
Demirdağ, Barış; Kartal, Mehmet; Tüysüz, Cengiz (2008)In this study, computer assisted education (CAE) material was developed according to the Meaningful Learning Theory and its effectiveness on the students' success and their attitudes towards computer and chemistry was ... -
Elektrik konusunda kavram yanılgıları ve kavramsal değişim yaklaşımı
Karakuyu, Yunus; Tüysüz, Cengiz (2011)Bu çalışma kavramsal değişim metinlerinin, onuncu sınıf öğrencilerinin elektrik kavramlarını anlamalarına katkısını ve bunların akılda tutulma durumunu araştırmak için gerçekleştirilmiştir. Elektrik ile ilgili kavram testi, ... -
Fen bilimleri eğitiminde GEMS etkinlikleri kullanılmasına yönelik öğretmen adaylarının görüşleri
Ceylan, Erhan; Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal (2016)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının GEMS (Fen ve Matematikte Büyük Buluşlar) programı etkinlikleri hakkındaki görüşlerini almaktır. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden kontrol grupsuz son-test deneysel ... -
Kimya eğitiminde probleme dayalı öğrrenmenin avantaj ve dezavantajları : Bir durum çalışması
Tatar, Erdal; Oktay, Münir; Tüysüz, Cengiz (2009)Bu çalışmada hazırlanan problem senaryolarının Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) için uygun olup olmadığı belirlenerek bir PDÖ uygulamasının gerçekleştiril-mesi ve gerçekleştirilen uygulamaya yönelik öğrenci görüşleri alınarak ... -
Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin akademik başarılarıyla ilişkisi
Tatar, Erdal; Tüysüz, Cengiz; İlhan, Nail (2008)Bu çalışmada Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Orneklemini 112 kimya öğretmeni adayının oluşturduğu ... -
Opinions of students’ parents about performance task in science and technology clas
Tüysüz, Cengiz; Karakuyu, Yunus; Tatar, Erdal (2010)The aim of this study is to determine the students’ parents’ opinions and their confrontations problems about performance task of the alternative evaluation methods during Science and Technology courses. This new alternative ... -
Ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin fen başarısı belirleyicileri
Bu çalışmada, farklı öğretim seviyelerindeki öğrencilerin algılarına dayalı olarak fen derslerinde öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama türü araştırma ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin kimya dersine yönelik tutum ve başarılarına etkisi
Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal (2008)Bu araştırmada öğretmen adaylarının öğrenme stilleri belirlenerek, öğrenme stillinin öğretmen adaylarının kimya dersindeki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2007–2008 ... -
Probleme dayalı öğrenmenin kimya dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal; Kuşdemir, Mesut (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarına ve kimya dersi gazlar konusu kapsamında akademik başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Hatay Atatürk ... -
Probleme dayalı öğrenmenin kimya dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal; Kuşdemir, Mesut (2010)Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarına ve kimya dersi gazlar konusu kapsamında akademik başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Hatay Atatürk Lisesinde ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğası kavramları: Teori, yasa ve hipotez
Tatar, Erdal; Karakuyu, Yunus; Tüysüz, Cengiz (2011)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel teori, yasa ve hipotez kavramları ile ilgili yanlış anlamalarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın örneklemini Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin problem çözme becerisine yönelik üstbiliş düzeylerinin belirlenmesi
Tüysüz, Cengiz (2013)Bu çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin problem çözme becerisine yönelik üstbiliş düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde Kahramanmaraş Bilim ve Sanat Merkezinde ... -
Zenginleştirilmiş kitap (Z-kitap) kullanımı için dokuzuncu sınıf kimya dersi “Kimyasal türler arası etkileşimler” ünitesi ile ilgili materyal geliştirme ve geliştirilen materyalin etkisinin incelenmesi
Bu çalışmada; dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) için öğretim materyali hazırlanmıştır. Hazırlanan materyalin ...