Browsing by Author "Tatar, Erdal"
Now showing items 1-11 of 11
-
Bir kimyasal problem çözme tekniği: Stokiyometrik haritalama
Tatar, Erdal (2015)Bu çalışmanın amacı, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine stokiyometrik kimya problemlerini çözmelerinde yardımcı olacağı düşünülen bir kimyasal problem çözme tekniğini tanıtmaktır. Çalışmada ayrıca, stokiyometrik ... -
Fen bilimleri eğitiminde GEMS etkinlikleri kullanılmasına yönelik öğretmen adaylarının görüşleri
Ceylan, Erhan; Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal (2016)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının GEMS (Fen ve Matematikte Büyük Buluşlar) programı etkinlikleri hakkındaki görüşlerini almaktır. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden kontrol grupsuz son-test deneysel ... -
Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-I : Anahtar kelimeler
Tatar, Erdal; Tatar, Enver (2008)Bu çalışmada, Türkiye’de yayınlanan fen bilimleri ve matematik eğitimi makalelerinin betimsel bir analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışma, 2000–2006 yılları arasındaki yedi yıllık süreçte 26 hakemli dergide yayınlanmış, ... -
Kimya eğitiminde probleme dayalı öğrrenmenin avantaj ve dezavantajları : Bir durum çalışması
Tatar, Erdal; Oktay, Münir; Tüysüz, Cengiz (2009)Bu çalışmada hazırlanan problem senaryolarının Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) için uygun olup olmadığı belirlenerek bir PDÖ uygulamasının gerçekleştiril-mesi ve gerçekleştirilen uygulamaya yönelik öğrenci görüşleri alınarak ... -
Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin akademik başarılarıyla ilişkisi
Tatar, Erdal; Tüysüz, Cengiz; İlhan, Nail (2008)Bu çalışmada Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Orneklemini 112 kimya öğretmeni adayının oluşturduğu ... -
Opinions of students’ parents about performance task in science and technology clas
Tüysüz, Cengiz; Karakuyu, Yunus; Tatar, Erdal (2010)The aim of this study is to determine the students’ parents’ opinions and their confrontations problems about performance task of the alternative evaluation methods during Science and Technology courses. This new alternative ... -
Ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin fen başarısı belirleyicileri
Bu çalışmada, farklı öğretim seviyelerindeki öğrencilerin algılarına dayalı olarak fen derslerinde öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama türü araştırma ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin kimya dersine yönelik tutum ve başarılarına etkisi
Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal (2008)Bu araştırmada öğretmen adaylarının öğrenme stilleri belirlenerek, öğrenme stillinin öğretmen adaylarının kimya dersindeki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2007–2008 ... -
Probleme dayalı öğrenmenin kimya dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal; Kuşdemir, Mesut (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarına ve kimya dersi gazlar konusu kapsamında akademik başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Hatay Atatürk ... -
Probleme dayalı öğrenmenin kimya dersinde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
Tüysüz, Cengiz; Tatar, Erdal; Kuşdemir, Mesut (2010)Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarına ve kimya dersi gazlar konusu kapsamında akademik başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Hatay Atatürk Lisesinde ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğası kavramları: Teori, yasa ve hipotez
Tatar, Erdal; Karakuyu, Yunus; Tüysüz, Cengiz (2011)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel teori, yasa ve hipotez kavramları ile ilgili yanlış anlamalarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın örneklemini Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf ...