• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muhasebe bölümü öğrencilerinin muhasebe öğreniminde başarılarını olumsuz etkileyen faktörlere ilişkin bir araştırma

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (419.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2006

Author

Mehmet Demir
Mustafa Çam

Metadata

Show full item record

Abstract

İşletmelerin ara eleman ihtiyacının karşılanması için kurulmuş olan meslek yüksek okullarında verilen muhasebe bilgilerinin öğrenilmesi konusunda birçok öğrenci zorluk çekmektedir. Meslek yüksek okullarına (MYO), meslek liselerinden mezun olan öğrenciler direkt (sınavsız) olarak giriş yapabilmektedirler. Bu düzenleme ile MYO'ya giriş yapan öğrencilerin okuyacakları bölüme ait temel bilgi birikimine sahip olacakları farz edilmektedir. Ancak bu amaca ulaşılmadığı diğer bir ifade ile bölüme ait temel bilgi birikimine sahip olunmadığı bu araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu araştırma ile öncelikli olarak MYO muhasebe bölümünde okuyan öğrencilerin muhasebe öğreniminde başarılarını olumsuz etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin bölümlerine ve aktarılan bilgilere ait görüşleri de araştırmanın bir başka amacını oluşturmaktadır.
 
Many students have a great difficulty about the learning of accounting information at the vocational high school of the universities which is established to satisfy the land reeve. College students can join to vocational high schools without examinations. In this application supposed that students have a basic information about the department that they will join. But in a research that the student didn't have the basic information about the department that they will join. This research primarily aimed, to find out the negative factors effect the accounting learning of the student at the vocational high school. In this research another aim is to find out the students opinions about their department and the information given by their lecturer.
 

Source

Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi)

Volume

0

Issue

32

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpNMk9USXk=
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1003

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2594]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.