• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türk inşaat firmalarının sistematik pazarlama anlayışını etkileyen faktörler

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (140.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2008

Author

Erdiş, Ercan
Demirci, Mustafa
Kılıç, Arzu
Örnek, Murat

Metadata

Show full item record

Abstract

Günümüzde eğitim ve teknolojideki ilerlemeler, toplumun refah düzeyindeki artıs müsterilerin daha kaliteli binalar talep etmesine neden olmaktadır. Bu durum insaat sektörünün içinde bulunduğu rekabetçi pazar ortamında sirketlerin doğru projelerle ve doğru fiyatlandırma anlayısı ile müsterilerin karsısına çıkmasını gerektirmektedir. Bu da ancak sirketlerin insaat öncesi ön hazırlık çalısmalarının titizlikle yürütmesi ile mümkün olmaktadır. Bunun yanında sirketin kisisel satma ve tutundurma faaliyetlerinin (reklâm, firmanın tanıtımını yapacak aktiviteler vb.) etkinliği de olusan bu pazarı elde etmek için önem arz etmektedir. Sirketin sistematik bir pazarlama anlayısına sahip olması, diğer bir deyisle kendi bünyesinde kendisini diğer sirketlerden ayrılmasını sağlayacak değerler insa etmesi ile mümkün olacaktır. Bu arastırma kapsamında insaat sirketlerinin pazarlama kavramını algılama ve uygulama düzeyi incelenmistir. Sirketlerin pazar içinde ve rakip firmalarla etkili bir biçimde rekabet etmelerini, sistematik bir pazarlama anlayısına sahip olmasını sağlayacak doğru fiyatlandırma ve tutundurma stratejileri üzerinde durulmustur. Sirketlerin bu yönde bir yönetim tarzı sergileyip sergilemedikleri ile ilgili değerlendirmede bulunabilmek için insaat sektöründe yer alan orta ve büyük ölçekli 50 firma ile bir anket çalısması düzenlenmistir. Anketin amacı, öncelikle insaat firmalarının pazarlama sürecini etkileyen fiyatlandırma ve tutundurma stratejilerini belirlemektir. Anket çalısması sonucunda ayrıca, firmaların pazarlama sürecini algılama ve uygulama düzeyleri ve uygulamadaki eksiklikleri ortaya çıkarılmıstır. Sonuçlar, literatür bulguları ısığında değerlendirilmistir.
 
Due to improvements in education and technology and increase in prosperity of the society, the consumers demand buildings with higher quality. This requires construction companies which are working in a competitive marketing environment to come up with right projects and bidding strategies. This becomes possible by preparing rigorous preconstruction feasibility studies. Additionally, the effectiveness of personal selling and promotion activities of the company is important to acquire a market share which can be realized by having systematic marketing concept. In this study, the perception and application level of marketing concept of construction firms are investigated. Specifically, bidding and promotion strategies which enable the companies to have systematic marketing concept in order to compete with other companies in the market are discussed. To evaluate whether this management approach is applied by the companies, a questionnaire was performed with fifty Turkish construction firms. The purpose of the questionnaire was to determine bidding and promotional activities affecting the marketing process of the companies. Depending on the results of the questionnaire, the level of perception and application of the marketing process and deficiency in practices are discussed. Results are evaluated in the light of literature findings.
 

Source

Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisi

Volume

23

Issue

1

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RFeU9EazU=
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1089

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2589]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.