• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examining the fifth graders' understanding of heat and temparature concepts via concept mapping

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (241.3Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2008

Author

Çakır Olgun, Özlem Sıla

Metadata

Show full item record

Abstract

This study investigated the effect of concept mapping over traditional instruction on students' understanding and retention of heat and temperature concepts. The sample of this study consisted of 5th grade students from two classes of a elementary school (n=75). One intact class was randomly assigned to the comparison group whereas the other one was randomly assigned to the experimental group. During teaching the topic of heat and temperature concepts in earth science curriculum, the experimental group was taught with the concept mapping instruction while the comparison group was taught with the traditional instruction. The results revealed that the students in the experimental group performed better on heat and temperature concepts. However, it has been found that there was no significant difference between experimental and control group on students' retention scores of heat and temperature concept test.
 
Bu çalışmada, kavram haritalarının, geleneksel yönteme kıyasla öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlaması ve kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir ilköğretim okulunun iki farklı beşinci sınıfındaki 75 öğrenci oluşturmuştur. Rastgele seçilen sınıflardan biri deney grubu olarak atanırken, diğer grup karşılaştırma grubu olarak atanmıştır. Isı ve sıcaklık kavramlarının öğrenimi sırasında, deney grubu öğrencilerinde kavram haritaları kullanılmış, karşılaştırma grubu öğrencilerinde ise geleneksel öğrenim yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki, deney grubu öğrencileri, ısı ve sıcaklık kavramlarını anlamada daha iyi performans göstermişlerdir. Fakat bunun yanı sıra deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında bu kavramların kalıcılığı konusunda anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
 

Source

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Issue

34

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/Tnpjd09UazU=
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1133

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2870]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.