• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akran değerlendirmenin konuşma becerisinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (165.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2009

Author

Temizkan, Mehmet

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu arastırma ögrencilerin konusma becerilerinin gelistirilmesinde akran degerlendirmenin etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıstır. Çalısmada veri toplamak amacıyla “Konusma Becerisine Yönelik Akran Degerlendirme Formu” kullanılmıstır. Bu form “%çerik, Dil ve Anlatım, Sunum” olmak üzere üç ana baslıktan olusmaktadır. Arastırmanın çalısma grubunu Mustafa Kemal Üniversitesi Egitim Fakültesi Türkçe Ögretmenligi Bölümü’nde egitim ögretim görmekte olan 3. sınıf ögrencileri olusturmaktadır. Arastırmanın sonucuna göre hazırlıklı konusma uygulaması yapan ögrencilerin akran degerlendirme puanlarına iliskin ön test ve son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı bir iliski bulunmaktadır. Akran degerlendirme formunun “dil ve anlatım” ile “sunum” asamalarına iliskin ön test ve son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı bir iliski bulunmaktadır. Formun “içerik” asamasına iliskin ön test ve son test sonuçları arasında herhangi bir anlamlı iliski tespit edilmemistir.
 
The aim of this research is to determine the effect of peer assessment on the developing speaking skill. As data gathering tool “Peer Assessment Form for Development of Speaking Skill” is used in research. There are three titles in this form: Content, language and expression, presentation. The study group of research is 3. classroom students who in Mustafa Kemal University Faculty of Education Turkish Education Department. In conclusion there is a significant relation in favor of post test which concerning student’s peer assessment scores between pre test and post test results. There is same significant relation on “language and expression” and “presentation” grades. But significant relation is not determined “content” grade.
 

Source

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

6

Issue

12

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM09ETXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1271

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2602]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.