İlköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri ile ilgili bir araştırma
Abstract
Yazıda anlatımı kuvvetlendirmek ve ona açıklık getirmek için uyulması gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Noktalama işaretleri kullanma da bu kurallardandır. Noktalama işaretlerinin kurallara uygun olarak gerektiği yerlerde kullanılması, yazının tam ve doğru bir biçimde anlaşılması açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı eğitim öğretim sürecinin ilköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmanın sonucunda ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru kullanabilme düzeylerine ilişkin ön test ve son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Writing takes place within the expression dimension and it is one of the most influential
ways of communication. Writing is the expressing your feelings, ideas and dreams by means of
letters, numbers etc. and similar symbols in a written form. There are some rules that should
be obeyed in order to make the meaning more clear and stronger. Using punctuation is one of
these rules. Using punctuation marks according to certain rules and using them in right places
are important to prevent to misunderstandings. The aim of this study is to detect the influence of
trainig process on the primary school, sixth grade students’ level of using the punctiation marks
in appropriate places. At the and of the study, there was a meaningful gap between the pre-test
and the post-tests that that is concerned with the primary school sixth grade students’ skill to
use the puctuation marks in right places on the behalf of post-test.
Source
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DergisiVolume
17Issue
2URI
https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek1UVXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12483/1293