• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2009

Author

Mehmet Temizkan

Metadata

Show full item record

Abstract

Dil eğitimi sürecinde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri geliştirilmeye çalışılır. Bu araştırma dört temel dil becerisinden okuma ve yazma üzerine yapılmıştır. Araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma-anlama beceri düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerini karşılaştırmak ve bu iki beceri arasında herhangi bir korelasyonel ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla bilgilendirici metinleri okuduğunu anlama ölçeği ile bilgilendirici metin türünde yapılan yazılı anlatım çalışmalarını değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin okuma-anlama becerileri ile yazılı anlatım becerileri arasında bir korelasyonel ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerin okuma-anlama becerileri yükseldikçe yazılı anlatım becerileri de yükselmektedir.
 
Students’s listening, reading, writing and speaking skills is developing in the language teaching process. This research is is based on the reading and writing skills from four main language skills. The aim of this research is to compare primary school students’s reading comprehension and writing skills and to determine whether any corelational relation between the reading comprehension and writing skills. In this research, the reading comprehension scale of expository texts and the evaluation scale of expository writing skill are used for this aim. In conclusion, a corelational relation between the reading comprehension and writing skills is determined. With reference to the more increasing reading comprehension rate and the more increasing writing skills rate.
 

Source

Milli Eğitim

Volume

0

Issue

183

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RJM09EZzQ=
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1311

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2589]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.