• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Fakülteler
  • İlahiyat Fakültesi
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Fakülteler
  • İlahiyat Fakültesi
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suriyeli öğrencilerin din eğitiminde karşılaşılan sorunlar : Kilis ili örneği

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (1.051Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Demir, Rıdvan
Okşar, Yusuf

Metadata

Show full item record

Citation

DEMİR, R., & OKŞAR, Y. (2018). Suriyeli Öğrencilerin Din Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar: Kilis İli Örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 18(1), 285-312.

Abstract

Yaşadığı yerden, herhangi bir şekilde ayrılan veya ayrılmak zorunda ka-lan bireylerin başka yerleşim alanlarına yaşamlarını sürdürmek üzere gitmesi durumu olarak ifade edilen “göç” olgusu insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanlar, tarihi süreç içerisinde savaşlar, dini, ekonomik veya diğer sosyal olaylar dola-yısıyla göç etmek durumunda kalmışlardır. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de varlığını sürdüren son zamanlarda ise dünya genelinde artış gösteren göç olgusu insanoğlunun karşı karşıya kaldığı en önemli sorunlardan birisidir. Suriye’de patlak veren ve zamanla daha da şiddetli hale gelen iç savaş nede-niyle ülkelerinden ayrılmak durumunda kalıp Türkiye’ye göç eden Suriyeli sığınmacı sayısı göç idaresinin 2017 yılı verilerine göre üç milyonun üzerin-dedir. Türkiye’ye sığınan Suriyeli mültecilere devlet tarafından barınma, bes-lenme, sağlık ve eğitim gibi birçok alanda hizmet verilmektedir. 2016–2017 eğitim/öğretim yılından itibaren Türk Milli Eğitim sistemine dâhil olmaya başla-yan Suriyeli öğrenciler anasınıfından başlanarak 1. 5. ve 9. sınıflarda öğrenim görmektedirler. Türk öğrencilere göre dil başta olmak üzere eğitim, kültür, gelenek-görenek gibi hususlarda farklı nitelikler taşıyan bu öğrenciler Türki-ye’deki eğitim kurumlarında bir takım uyum sorunları ile karşılaşmışlardır. Bu çalışmada Suriyeli öğrencilerin öğrenim gördüğü devlet okullarında ve Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) görev yapan din eğitimcilerinin Suriyeli öğrencile-rin eğitiminde karşılaştığı problemlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Suriyeli öğrencilerin öğrenim gördüğü Kilis merkezdeki okullarda ve GEM’lerde görevli din eğitimi ile ilgili derslere giren 20 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Araş-tırmaya katılan öğretmenlerin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerin-den birisi olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Suriyeli öğrencilerin öğrenim gördüğü kurumlarda çalışan yerel din eğitimcile-rinin Arapça dil yeterlilikleri açısından problem yaşadıkları tespit edilirken, GEM’lerde çalışan Suriyeli eğitimcilerin öncelikli problemlerinin ders kitapla-rı/öğretim materyalleri eksikliği olduğu tespit edilmiştir.

Source

Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Volume

18

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12483/132

Collections

  • Makale Koleksiyonu [2]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.