• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Probleme dayalı öğrenmenin kimya dersinde öğrrencilerin başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2010

Author

Cengiz Tüysüz
Erdal Tatar
Mesut Kuşdemir

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarına ve kimya dersi gazlar konusu kapsamında akademik başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Hatay Atatürk Lisesinde okuyan ve kimya dersi alan 52 onuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın uygulaması, 2008–2009 eğitim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Veriler, gazlar konusu ile ilgili bir “Başarı Testi” ve “Kimya Dersi Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarını ve kimyaya karşı tutum düzeyini artırdığını göstermiştir.
 
The aim of this study is to investigate the effecs of problem based learning on students’ atitude toward chemistry and on their academic achievement in the unit of “Gases” in the chemistry course.The sample of the study was consisted of 52 tenth year students taking chemistry course from the Atatürk Highschool, Hatay. Treatment of the study was carried out in the second semester of 2008-2009 academic year. In this study, control group pretestposttest experimental design was used. The data was obtained with instruments which include “Achievement Test” related the unit of Gases and “Attitude Test” towards chemistry. The results of this study showed that problem based learning has improved students’ academic achievement and increased students’ attitude levels to chemistry.
 

Source

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

7

Issue

13

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM09EazVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1378

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2589]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.