• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim öğrencileri ile sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin bitişik eğik yazı başarı düzeylerinin değerlendirilmesi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (452.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2012

Author

Coşkun, Eyyup
Coşkun, Hatice

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencileri ile sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin bitişik eğik yazı başarı düzeylerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı konusundaki yeterlikleri Dikte Metni, Bitişik Eğik Yazı Analitik Puanlama Anahtarı kullanılarak değerlendirilmiştir. Ölçme araçlarının geçerliğini sağlamak için literatür taraması ve uzman görüşüne başvurulmuştur. Puanlama anahtarının güvenirliği için kodlayıcılar arası uyum düzeyine bakılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri (?? =3,12) Türkçe öğretmenlerine (?? =3.01) göre nispeten önde görünse de her iki gruptaki öğretmenlerin bitişik eğik yazı başarısı orta düzeydedir. Öğrencilerin başarı durumlarına bakıldığında ise öğretim sürecine bitişik eğik yazı eğitimi alarak başlayanların diğerlerine göre daha başarılı oldukları görülmektedir.
 
The aim of this study is to evaluate cursive italic hand writing success level of primary school students, teachers of primary education and Turkish language. Dictation text and cursive italic handwriting analytical scoring key were used to evaluate the competencies of the teachers and students in cursive italic hand writing. To ensure the validity of the measurement tools, literature search and expert opinions were consulted. For the reliability of scoring keys, adaptation level among encoders were observed (from 912 to 943; p<0.01). According to the results of our study, even if teachers of primary education ( =3.12) seem a bit ahead of teachers of Turkish language (X=3.01), the success of both groups in cursive italic handwriting is moderate. When we have a look at the success level of the students, it is seen that the ones, who were taught with cursive italic handwriting at the beginning of their education, were more successful when compared with others.
 

Source

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

32

Issue

3

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRd056Z3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/1797

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2589]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.