• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers' opinions about FATIH project : awareness, foresight and expectations

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (709.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2014

Author

Aktaş, İdris
Gökoğlu, Seyfullah
Turgut, Yiğit Emrah
Karal, Hasan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin Fatih projesi hakkındaki düşüncelerini farkındalık, öngörü ve beklenti boyutuyla ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini farklı 16 ilde görev yapan toplam 1201 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Karal ve ark. (2013) tarafından geliştirilen "FATİH Projesine Yönelik Görüş Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek farkındalık, öngörü ve beklenti boyutu olmak üzere üç boyut ve "eklemek istediğiniz düşünceleriniz..." açık uçlu sorusundan oluşmaktadır. Verilerin analizinde nicel veriler için; aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t-testi, ANOVA betimsel istatistikleri ve nitel veriler için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin; okullara kazandırılacak teknolojiler ve bu teknolojilerin faydaları hakkında farkındalıklarının yüksek düzeyde olduğu; projenin uygulanması sürecinde teknik sorunlar yaşanacağı, öğrenme çıktılarının olumsuz etkileneceği ve sadece teknoloji ile fırsat eşitliğinin sağlanamayacağı öngörülerinin olduğu ve uzman kişiler tarafından, küçük gruplar halinde, uygulamalı ve uzun süreçli etkin bir hizmet içi eğitim beklentilerinin olduğu belirlenmiştir
 
This study aims to reveal thoughts of teachers about FATIH project with the dimensions of awareness, foresight and expectation. Study sample consisted of a total of 1201 teachers serving in 16 different cities. "Evaluation Scale of Thoughts about FATIH Project" developed by Karal et al. (2013) was used as data collection tool. The scale consists of three dimensions including awareness, foresight and expectation dimensions, and the open ended question "your thoughts you want to add ..." In data analysis, arithmetic mean, standard deviation, independent t-test, ANOVA were used for quantitative data, and content analysis method was used for qualitative data. In conclusion, it was determined that teachers' level of awareness about the technologies to be brought in to schools and benefits of such technologies was high, they had the foresights that technical problems would be suffered in the course of implementation of the project, learning outcomes would be affected negatively and equality of opportunity could not be achieved only by technology, and they had the expectation of provision of a practical and long-term effective in-service training in small groups by professionals
 

Source

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Volume

8

Issue

1

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeU1qQXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/2193

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2594]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.