• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokula yeni başlayan 60-66 ay grubu öğrencilerin okula hazır oluşları üzerine inceleme

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (342.3Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2015

Author

Kahramanoğlu, Recep
Tiryaki, Esra Nur
Canpolat, Murat

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilkokula yeni başlayan 60-66 aylık öğrencilerin okula hazır oluşları ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Okula hazır oluşları fiziksel, zihinsel, duygusal ve dil gelişimleri açısından ele alınmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Hatay Merkez ilçesine bağlı farklı ilkokullardan 25 birinci sınıf öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formudur Araştırmanın sonucunda, 60-66 aylık öğrencilerin parmak kaslarının yeterince gelişmediği ve boy-ağırlık bakımından okulun/sınıfın fiziksel şartlarına uyum sağlayamadığı tespit edilmiştir. Bu yaş grubu öğrencilerin algılamada problemleri bulunduğu ve ifade edilen durumları anlamada sorun yaşadıkları zihinsel açıdan ulaşılan sonuçlardır. Dil gelişimlerine göre düşüncelerini ifade etme, kendilerini anlatma ve çevresiyle iletişim kurma zorlandıkları becerilerdir
 
The purpose of this study is to analyse teachers' ideas about readiness of 60-66 months old children who just start school in terms of physical, mental, emotional features and language development. This is a qualitative study and standard sampling is used among the purposeful sampling methods. The research group consists of 25 1st year classroom teachers. These teachers work in different primary schools which are in the centre of Hatay. As a data collecting tool, semi-structured interview form is used by the researchersratio. The following ideas are stated by the teachers. These age group students have difficulty in understanding the situations and they also have difficulty in the perception of situations which are expressed. Additionally teachers said that 60-66 months old students have difficulty in expressing themselves and communicating in terms of language development
 

Source

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

23

Issue

3

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU16YzNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/2323

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2594]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.