• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati ilişkisi üzerine ampirik bir araştırma

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2015

Author

Balıkçıoğlu, Betül
Oflazoğlu, Sonyel

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati arasındaki ilişkiyi ortaya koymaya yönelik bir model test edilmektedir. Model, iPhone ve Samsung Galaxy cep telefonu kullanıcıları olmak üzere iki ayrı ana kütleden toplam 246 tüketici üzerinde test edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati arasında pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca marka sadakatinin benlik-marka imajı uyumu ve marka evangelizmi ilişkisinde kısmi aracılık etkisi de ortaya çıkmıştır. Buradan hareketle, benlik-marka imajı uyumu olan tüketicilerin marka sadakati nedeniyle herhangi bir beklenti içerisine girmeden markayı tanıtarak yayılmasını sağladıkları söylenebilir
 
In seeking to expand understanding of brand evangelism concept, this study assesses the relationship between brand evangelism, self-brand congruity and brand loyalty. In order to test the proposed model, a study is conducted with 246 cell phones users, who use iPhone and Samsung Galaxy brands. The data gathered via a structured survey of highschool and university students whose are located in Hatay. According to the results of the research, it has statistically significant a positive relationship between self-brand congruity, brand loyalty and brand evangelism. The finding indicates that brand loyalty partially mediates the impact of self-brand congruity on brand evangelism. Therefore, it can be say that without any expectations through brand loyalty, consumers who have self-brand image congruity spread the brands to others
 

Source

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Volume

7

Issue

2

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU1EY3lNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/2331

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2605]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.