• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adaylarının etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşleri

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (274.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2015

Author

Korkmaz, Ebru
Korkmaz, Celalettin

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesindeki öğretmen adaylarının FATİH Projesi kapsamında etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda geleceğin öğretmen adaylarını yetiştiren Eğitim Fakültelerinin milli eğitimin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte öğretmen yetiştirme noktasında nerede oldukları belirlenmeye çalışılmıştır. Bir olgubilim çalışması olan bu araştırmada öğrencilerin görüşleri gönüllülük esasına göre yarı yapılandırılmış görüşme formu (YYGF) aracılığıyla belirlenmiştir. Araştırmada veriler içerik analizine tabi tutularak yorumlanmıştır. Analiz sonucuna göre Fen Bilgisi öğretmenliği öğrencileri lisans eğitiminde ve meslek hayatlarında etkileşimli tahta kullanımına yönelik olumlu görüş ve yetkinlik ifade etmişlerdir. Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölüm öğrencileri aksine sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri ise etkileşimli tahta kullanımına yönelik aldıkları dersleri yetersiz buldukları ve meslek hayatlarında etkileşimli tahta kullanımına yönelik olumsuz görüş belirttikleri görülmektedir.
 
The aim of this research is to determine views of candidate teachers going on education faculties about interactive boards related with Fatih Project. In this context, it is tried to be determined the level of education faculties by the thoughts of Mustafa Kemal University Faculty of Education Science and Clasroom Teaching departments students in relation to train candidate teachers to responde the needs of national education while future teachers are trying to put their opinions and ideas forth. As a phenomenologic study the research data is obtained from volunteer senior students in Mustafa Kemal University Faculty of Education Science and Classroom Teaching with a semi-structured data collection tool form. In this research the data are interpreted with using content analysis. As a result of analysis, science teaching department students expressed more positive views and qualifications for the interactive board use. Opposite to science department students, it is seen that clasroom departments students expressed negative thoughts for using interactive board about undergraduate education and for their future professional life.
 

Source

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

12

Issue

32

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrME5EWTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/2394

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2589]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.