2002-2015 yılları arasında yayımlanan fizik eğitimi makalelerinin incelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı fizik eğitimi alanında 2002-2015 yılları arasında yayımlanan makaleleri çeşitli açılardan incelemektir. Çalışma tarama modelinde ve doküman incelemesine dayalı bir araştırmadır. Çalışma ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanında erişilebilen fizik eğitim-öğretimine yönelik 2002-2015 yılında gerçekleştirilen araştırmaları kapsamaktadır. Gerçekleştirilen taramada, internet erişimli olmak üzere toplam 148 derginin tüm yayınlanmış sayıları incelenmiştir. Verileri çözümlemek için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarının sunulmasında frekans ve yüzdeler içeren tablo ve grafiklerden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarında örneklem sayısı bakımından makalelerin büyük çoğunluğunun 1-150 kişi arasında olduğu, büyük bir kısmının iki yazarlı olduğu, yine büyük bir bölümünün lise ve üniversite öğrencileri üzerinde yapıldığı görülmüştür. Ayrıca en çok kullanılan anahtar kelimelerin fizik, fizik eğitimi ve tutum olduğu belirlenmiştir The aim of this study is to review articles published 2002-2015 in physics education area. The study is a research based survey model and document investigation. The study covered researches of physics education that can be accessed in the ULAKBIM Social Sciences Database and carried out between 2002 and 2015 years. It was reviewed all volumes of 148 journal total that can be accessible in the database. The data was analyzed by descriptive analysis technique. The result of this study was reported benefiting tables and graphics included frequency and percentage. In this study It also seen that most of the studies have subject between 1 and 150, have two authors and were conduct on high school and university students. Also it was determined that the most used keyword were physics, physics education, and attitude
Source
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiVolume
13Issue
34URI
https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU56UXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12483/2587