• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zenginleştirilmiş kitap (Z-kitap) kullanımı için dokuzuncu sınıf kimya dersi “Kimyasal türler arası etkileşimler” ünitesi ile ilgili materyal geliştirme ve geliştirilen materyalin etkisinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (4.718Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Hakkari, Fidan
Yeloğlu, Turgut
Tüysüz, Cengiz
İlhan, Nail

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada; dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) için öğretim materyali hazırlanmıştır. Hazırlanan materyalin öğrencilerin kimya dersindeki başarılarına, kimya dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarına, öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Hatay ilinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen liselerdeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 4 farklı şubedeki 226 tane öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney grubunda hazırlanan materyalin gömüldüğü z-kitap kullanılarak, kontrol grubunda ise mevcut programa göre dersin öğretmeninin tasarladığı şekilde daha çok yazı tahtası, ders kitapları vb. kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, "Kimya Başarı Testi","Kimya Tutum Ölçeği", "Teknolojiye Yönelik Tutum ölçeği" ve "Öğretim Materyali Motivasyon Anketi" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonunda; deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (p=.000).Deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p=.001) ve z- kitabın öğrencilerin motivasyonlarını artırma konusunda olumlu katkı sağladığı saptanmıştır. Bunun yanında, gruplardaki öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır
 
Bu çalışmada; dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) için öğretim materyali hazırlanmıştır. Hazırlanan materyalin öğrencilerin kimya dersindeki başarılarına, kimya dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarına, öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Hatay ilinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen liselerdeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 4 farklı şubedeki 226 tane öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney grubunda hazırlanan materyalin gömüldüğü z-kitap kullanılarak, kontrol grubunda ise mevcut programa göre dersin öğretmeninin tasarladığı şekilde daha çok yazı tahtası, ders kitapları vb. kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, “Kimya Başarı Testi”,“Kimya Tutum Ölçeği”, “Teknolojiye Yönelik Tutum ölçeği” ve “Öğretim Materyali Motivasyon Anketi” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonunda; deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (p=.000).Deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p=.001) ve z- kitabın öğrencilerin motivasyonlarını artırma konusunda olumlu katkı sağladığı saptanmıştır. Bunun yanında, gruplardaki öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır
 

Source

Eğitim ve Bilim

Volume

42

Issue

192

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE1UVTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12483/2693

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2589]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.