Hemşirelik ve tıp fakültesi öğrencilerinin nomofobi düzeylerinin belirlenmesi
Citation
Okuyan, C., GÜNER, P. D., & GÜNEŞ, S. U. Hemşirelik ve Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Nomofobi Düzeylerinin Belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(4), 372-382.Abstract
Bu araştırmada Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde eğitim gören
öğrencilerde NMP-Q’nun faktör yapısı incelenerek nomofobinin değerlendirmesi amaçlanmıştır.
Tanımlayıcı tipte olan araştırma Aralık 2018-Mart 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın
evrenini bir üniversitenin hemşirelik bölümü ve tıp fakültesi bölümünde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı kabul eden ve araştırmanın yapıldığı tarihlerde derslere aktif katılan
846 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri anket formu ve Nomofobi Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzdelik dağılımları, ortalama, standart sapma, Ki-Kare, t testi,
tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 21,2±2,3 olup (Max=
38; Min=17), orta düzeyde nomofobiye (78,7 ± 24,6) sahip oldukları belirlenmiştir. Kadın, 17-21 yaş
grubunda ve hemşirelik öğrencilerinde Nomofobi ölçeği alt ölçeğinin puan ortalamaları anlamlı derecede
yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,05). Ayrıca, Nomofobi ölçeği alt boyutun ortalama puanlarının, şarj
cihazı taşıyan, günde 49 kez bir cep telefonu kontrol eden ve 5 saatten fazla bir süre için bir cep telefonu kullanan öğrencilerde anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerin orta düzeyde nomofobiye sahip oldukları belirlenmiştir. Cep telefonu, öğrencilerin eğitiminin ve günlük yaşamının hem olumlu hem de olumsuz yönlerini etkilemektedir. Nomofobinin öğrencilerin yaşamını ve sağlığını, özellikle sağlık ve iletişim boyutlarını nasıl etkilediği üzerine daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.
Source
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri DergisiVolume
8Issue
4Collections
- TR Dizin İndeksli Yayınlar [2595]