• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • TR Dizin İndeksli Yayınlar
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • TR Dizin İndeksli Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lifelong learning and student awareness

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (804.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Sarıgöz, Okan

Metadata

Show full item record

Citation

SARIGÖZ, O. (2019). Lifelong Learning and Student Awareness. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 8(4).

Abstract

Lifelong learning is a supporting processwhich reinforces the knowledge, virtues and skills obtained by individuals and helps using these abilities in real life. The purpose of this study is to determine the opinions of students studying in vocational school of higher education about Lifelong Learning awareness considering some demographic variables. As research methods; mixed method and general survey method were utilized. As a result of the study it was found that one of the major factors in education was motivation, and that physical conditions should be arranged with respect to the students, the literacy level of every individual should be in a constant development, student-centered education was given in sufficient methods but education was not able to change the habits of the individuals in the desired level and therefore education should be provided starting from earlier ages and that acquiring knowledge should be made a habit through various trainings.
 
Yaşam Boyu Öğrenme, bireylerin edindikleri bilgileri, değerleri, becerileri artırarak güçlendiren ve bu becerilerin gerçek yaşamda kullanılabilmesini sağlayan destekleyici bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı; meslek yüksekokulunda okuyan öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme farkındalıklarına yönelik görüşlerini bazı demografik değişkenleri de göz önünde bulundurarak belirlemeye çalışmaktır. Araştırmada yöntem olarak karma model ve genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, eğitimdeki en önemli etkenlerden birisinin motivasyon olduğu, eğitim ortamlarının fiziki koşullarının öğrenciye göre düzenlenmesi gerektiği, her bireyin okuryazarlığının sürekli olarak arttırılması gerektiği, öğrenci merkezli eğitimlerin yeterli yöntemlerle verildiği ancak eğitimin bireyin alışkanlıklarını istenilen düzeyde değiştirmediği bu nedenle eğitimin çok küçük yaşlardan itibaren verilmesi ve bilgi edinmenin çeşitli eğitimlerle alışkanlık haline getirilmesi gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
 

Source

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi

Volume

8

Issue

4

URI

https://dx.doi.org/10.15869/itobiad.581635
https://hdl.handle.net/20.500.12483/2974

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2605]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.