Lifelong learning and student awareness
Citation
SARIGÖZ, O. (2019). Lifelong Learning and Student Awareness. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 8(4).Abstract
Lifelong learning is a supporting processwhich reinforces the knowledge,
virtues and skills obtained by individuals and helps using these abilities in
real life. The purpose of this study is to determine the opinions of students
studying in vocational school of higher education about Lifelong Learning
awareness considering some demographic variables. As research methods;
mixed method and general survey method were utilized. As a result of the
study it was found that one of the major factors in education was
motivation, and that physical conditions should be arranged with respect to
the students, the literacy level of every individual should be in a constant
development, student-centered education was given in sufficient methods
but education was not able to change the habits of the individuals in the
desired level and therefore education should be provided starting from
earlier ages and that acquiring knowledge should be made a habit through
various trainings. Yaşam Boyu Öğrenme, bireylerin edindikleri bilgileri, değerleri, becerileri
artırarak güçlendiren ve bu becerilerin gerçek yaşamda kullanılabilmesini
sağlayan destekleyici bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı; meslek
yüksekokulunda okuyan öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme
farkındalıklarına yönelik görüşlerini bazı demografik değişkenleri de göz
önünde bulundurarak belirlemeye çalışmaktır. Araştırmada yöntem olarak
karma model ve genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
eğitimdeki en önemli etkenlerden birisinin motivasyon olduğu, eğitim
ortamlarının fiziki koşullarının öğrenciye göre düzenlenmesi gerektiği, her
bireyin okuryazarlığının sürekli olarak arttırılması gerektiği, öğrenci
merkezli eğitimlerin yeterli yöntemlerle verildiği ancak eğitimin bireyin
alışkanlıklarını istenilen düzeyde değiştirmediği bu nedenle eğitimin çok
küçük yaşlardan itibaren verilmesi ve bilgi edinmenin çeşitli eğitimlerle
alışkanlık haline getirilmesi gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
Source
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları DergisiVolume
8Issue
4Collections
- TR Dizin İndeksli Yayınlar [2605]