Üstün yetenekli öğrencilere bağışıklık sistemi konusunun öğretiminde EGS tabanlı öğretim yönergesinin etkisi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Date
2019Metadata
Show full item recordCitation
Subaşı, M. (2019). Üstün Yetenekli Öğrencilere Bağışıklık Sistemi Konusunun Öğretiminde EGS Tabanlı Öğretim Yönergesinin Etkisi. Elementary Education Online, 18(1).Abstract
Bu çalışmada matematik öğretimi ve öğrenimi için geliştirilen EGS (Eşitlik-Gereklilik-Sorgulama)
tabanlı öğretim yönergesinin üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri öğretimi ve öğrenimine uygulama
olanakları ve sonuçları araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini; Erzurum Cevat Dursunoğlu Bilim ve Sanat
Merkezi (BİLSEM) ‘ne devam eden ve üstün yetenekli oldukları önceden yapılan WISC-R testi ile
belirlenmiş (zekâ testi puanı 130 ve üzeri) ortaokul düzeyindeki 3 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadan
elde edilen verileri toplamak için DBT (Durum Belirleme Testi), yarı yapılandırılmış görüşmeler, ses
kayıtları ve bireysel öğrenci raporları kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verileri analiz etmek için nitel
veri analizi yöntemlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler ışığında
öğrencilerin uygulama öncesi sahip olduğu anlama şekilleri yetersiz ve yüzeysel düzeyde olmakla birlikte
açıklama yaparken genel olarak dışsal kanıt şemalarını kullanmaktaydılar. Uygulama sonrası anlama
şekilleri bilimsel bir düzeye ulaşırken açıklama yaparken tercih ettikleri kanıt şemaları analitik kanıt
şemaları seviyesine yükselmiştir. t. In this study, the possibilities and results of applying the DNR (Duality-Necessity-Repeated
Reasoning) -based instruction for mathematics teaching and learning to the science teaching and learning
of gifted students were investigated. 3 students diagnosed gifted and enrolled in Cevat Dursunoğlu Science
and Art Center are composed of the sample of the study. SDT (Status Determination Test) , semistructured interviews, voice recordings and individual student reports were used to obtain data. In order
to analyze data obtained from the study descriptive analysis of qualitative data analysis methods was
used. In the case of the data obtained from the study, the students had to use the external evidence
schemes in general when explaining the students with fragmanted and superficial level of understanding
before the application. The ways of understanding reached a scientific level after the application, the
evidence schemes that they preferred when making explanations rose to the levels of analytical evidence
schemes.
Source
İlköğretim OnlineVolume
18Issue
1Collections
- TR Dizin İndeksli Yayınlar [2594]
The following license files are associated with this item: