• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • TR Dizin İndeksli Yayınlar
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • TR Dizin İndeksli Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The opinions of primary school teachers on individualized education

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (519.7Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Sarıgöz, Okan

Metadata

Show full item record

Citation

SARIGÖZ, O. (2019). THE OPINIONS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ON INDIVIDUALIZED EDUCATION. Electronic Turkish Studies, 14(6).

Abstract

Individualized education model describes an education model in which students receive education individually with respect to their personality traits and various characteristics. In this model, educational programme must be constructed according to the needs of the family, the individual and the teacher, and all the preparations for the classes must be designated based on the individual’s cognitive, sensitive and kinesthetic aspects. The purpose of this education model is to provide all students with an education opportunity that could make them successful, raise their awareness, boost their motivation and help them reach their goals. The objective of this study is to determine the opinions of classroom teachers working in primary schools on individualized education. The working group of the study is composed by 187 classroom teachers working in schools within the city center associated to Hatay Provincial Directorate for National Education. The research is an educational study conducted with descriptive survey model. It was found through the results of this study that individualized education expresses personal education, planned teaching, personal study, rapid education, planned study by the student, personalization of education and individual responsibility. It was also found that among the benefits of individualized education there exists improvement of feeling of responsibility, making faster learning possible, supporting researching abilities, increasing readiness level, and rising academic success for the student. Furthermore, it was observed that in individualized education; teachers were the managers in the classroom, and the tasks of setting targets, arranging the timing, making the plans and preparing the educational programme were supposed to be handled by the teachers.
 
Bireyselleştirilmiş eğitim, öğrencilerin kişisel özelliklerine ve çeşitli gereksinimlerine bağlı olarak bireysel bir şekilde eğitim almalarını savunan bir eğitim modelidir. Bu eğitim modelinde öğretim programları ailenin, öğretmenin ve bireyin gereksinimleri doğrultusunda yapılmalı ve dersler ile ilgili tüm hazırlıklar bireyin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlarına göre hazırlanmalıdır. Bireyselleştirilmiş eğitim modelinin amacı tüm öğrencilere onları başarılı kılabilecek, farkındalıklarını arttıracak, motivasyonlarını yükseltecek ve hedeflerine ulaştırabilecek eğitim fırsatları sunmaktır. Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim hakkındaki görüşlerini belirleyebilmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı il merkezindeki ilkokullarda görev yapan toplam 187 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir eğitim bilim araştırmasıdır. Araştırmada, bireyselleştirilmiş eğitimin; bireysel eğitimi, planlı eğitimi, bireysel çalışmayı, hızlı eğitimi, öğrencinin planlı çalışmasını, eğitimin kişiselleşmesi ve bireysel sorumluluk gibi kavramları ifade ettiği, bireyselleştirilmiş eğitimin yararları arasında sorumluluk duygusunu geliştirdiği, öğrenme hızını arttırdığı, araştırma becerisini geliştirdiği, hazırbulunuşluk düzeyini arttırdığı ve öğrencinin akademik başarısını yükselttiği ayrıca bireyselleştirilmiş eğitimde öğretmenlerin sınıflardaki yöneticiler olduğu, derslerin işlenmesi ile ilgili olarak zamanlamayı, hedefleri, planlamayı, öğretim programını öğretmenlerin yapması gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
 

Source

Turkish Studies

Volume

14

Issue

6

URI

https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.37330
https://hdl.handle.net/20.500.12483/3004

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2594]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Organizational commitment and job satisfaction : The influence of individual and organizational factors on sales persons' work attitudes in travel agencies 

    Demirer, Halil; Güreş, Nuriye; Akgül, Volkan (2010)
    Lately, organizational commitment and job satisfaction have been important topics in the work environment and extensively researched by researchers. Thus, in this study, the predictors of organizational commitment and job ...
  • Comparison of mean platelet volume values between patients with nasal polyp and healthy individuals 

    Çevik, Cengiz; Yengil, Erhan; Akbay, Ercan; Arlı, Cengiz; Gülmez, Mehmet İhsan; Akoğlu, Ertap (2013)
    Amaç: Nazal Polip (NP) Allerjik Rinit (AR) sıklıkla birlikte görülür. Allerjik hastalarda ateroskleroz riskinde artış olduğu bildirilmektedir. Çalışmamızda aterosklero- zun bir belirteci olarak kullanılan Mean Platelet ...
  • Toxicity of individual/combined effect of zn+2, fe+2, cu+2 to synechocystis sp. e35 isolated from Küçükcekmece lagoon, Istanbul 

    Demirel, Sevgi; Aslım, Belma; Üstün, Beyza; Yılmaz, Ebru Şebnem (2012)
    Küçükçekmece gölünün su ve sediment yapısı toksik düzeyde demir,bakır ve çinko bulundurur. Araştırma alanında, belli dönemlerde antropojenik ve abiyotik faktörlere bağlı olarak yoğun alg üremeleri gözlenmiştir. Bunlar ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.