• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sürdürülebilir Bir Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi İçin Önkoşullar

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2002

Author

Muharrem Güneş

Metadata

Show full item record

Abstract

Çalışmanın amacı, sürdürülebilir bir demokrasi ve insan hakları eğitiminin önkoşullarını, devlet-eğitim-birey ilişkisi çerçevesinde tartışmakta. Sürdürülebilir bir demokrasi ve insan hakları eğitimi için, iç içe geçmiş üç temel önkoşulun, daha doğrusu "sorun"un aşılması gerekmektedir: Öncelikle devletin "taraf" niteliğinin, genel eğitim politikalarında olduğu gibi demokrasi ve insan hakları eğitiminde de belirleyici bir etkisi vardır. İkinci olarak, demokrasi ve insan haklarını bir yaşam biçimine dönüştürememenin önündeki engelin bilim yöntemine uygun düşünmemekten kaynaklandığıdır. Son olarak "önyargılar" üzerine kurulu bir bilim ve eğitim anlayışı yıkılmadıkça, demokrasi ve insan hakları eğitiminden söz edilemeyeceği gerçeğidir.
 
The aim of this study is to discuss prerequisites of a permanent democracy and human rights within the framework of the state-education-individual relation. It may be said that, to carry out a permanent democracy and human right education, it is necessary to eliminate three main mutually exclusive preconditions and/or 'problematics'. Firstly, the 'partial' characteristic of the state has a special influence, not only on general education policies, but also on the democracy and human right education. Secondly, the irrational unscientific thinking is the main barrier in front of establishing democracy and human rights as way of life. And lastly, it is not possible to talk about democracy and human rights education as long as the understanding of science and education, establishing on the 'preconceptions', is not being fall down.
 

Source

Eurasian Journal of Educational Research

Volume

0

Issue

9

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12483/579

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2595]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.