• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
  •   DSpace@MKU
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tıp eğitiminde paydaşlar

View/Open

Tam Metin / Full Text (56.53Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2007

Author

Tacettin İnandı
Şevkat Bahar Özvarış

Metadata

Show full item record

Abstract

Tıp eğitiminde pek çok taraf vardır ve bu nedenle paydaş analizinin yapılması önem taşımaktadır. Türkiye’de tarafların sorumlulukları, katkılarının nerede ve nasıl olacağı konularında belirsizlikler yaşanmaktadır. Bu durum taraflar arasında çatışmalara da neden olabilmektedir. Tıp eğitiminde hızlı yol alabilmek için taraflar arasında genel kabulün ve uzlaşmanın yaratılması yararlı olacaktır. Bu çalışmada tıp eğitiminde yer alan paydaşların kimler olabileceği, paydaş sorumluluklarının neler olabileceği ve katkıların nasıl verilebileceği konusunda bir açılım yapmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda paydaşlar yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtılmış ve bir taslak öneri sunulmuştur.
 
There are many stakeholders in medical education; therefore stakeholder analysis in medical education is important. Responsibilities and contributions of these stakeholders are not clear in Turkey. This situation may cause some conflicts among the stakeholders. In order to provide advances in medical education, it will be beneficial to establish a consensus related to the roles of stakeholders in medical education. In this study, it was aimed to put forward an argument on who the stakeholders in medical education can be, what their responsibilities are and how they can contribute. In that matter, stakeholders were discussed on local, national and international levels and a draft model has been presented
 

Source

STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi

Volume

16

Issue

10

URI

https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/Tnprek1qQXc=
https://hdl.handle.net/20.500.12483/964

Collections

  • TR Dizin İndeksli Yayınlar [2594]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TR Dizin [2392]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Hatay

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Hatay Mustafa Kemal University || OAI-PMH ||

Hatay Mustafa Kemal University, Hatay, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Hatay Mustafa Kemal University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Hatay:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.