Yazar "Çoşkun, Eyyup" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türk ve göçmen öğrencilerin yazılı anlatımlarında metin bağdaşıklığı(2011) Çoşkun, EyyupBağdaşıklık, metnin yüzeysel yapısındaki birimler aracılığıyla, cümle ve paragraflar arasında kurulan ilişkilerdir. Bu çalışmanın amacı, Hatay'da yaşayan Özbek asıllı göçmen öğrencilerle Türk öğrencilerin yazdıkları metinleri bağdaşıklık araçlarının (gönderim, eksiltili anlatım, değiştirim, bağlama ögeleri, kelime bağdaşıklığı) kullanımı bakımından değerlendirmektir. Araştırmada Hatay'daki 98 göçmen (Özbek), 103 Türk ilköğretim 5. sınıf öğrencisine öykü yazdırılmıştır. Bu öyküler, kategorisel içerik analizi yöntemiyle "Bağdaşıklık Düzeyi Değerlendirme Ölçeği" ve "Bağdaşıklık Sorunları Envanteri" kullanılarak değerlendirilmiştir. Metinlerde bağdaşıklık araçlarının ve karşılaşılan sorunların frekansları belirlenmiştir. Kodlamaların güvenirliği kodlayıcılar arası uyum yöntemi ile denetlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre eksiltili anlatım dışındaki bağdaşıklık araçlarının kullanım sıklığında göçmen ve Türk öğrenciler arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Bağdaşıklık araçlarının kullanımında öğrenci (kağıt) başına düşen ortalamalar sırasıyla şu şekildedir: Eksiltili anlatım (15.4), bağlama ögeleri (15,4), kelime bağdaşıklığı (11,2), gönderim (8,3), değiştirim (0,2). Çalışmada Türk ve göçmen öğrencilerin yazılı anlatımlarında bağdaşıklık araçlarından gönderim, eksiltili anlatım ve bağlama ögelerinin kullanımında yaşadıkları sorunlar örneklerle açıklanmıştır.Öğe Türkçe öğretmeni adaylarının öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme yeterlik algıları(2009) Çoşkun, Eyyup; Gelen, İsmail; Öztürk, Emine PınarBu çalısmanın amacı, Türkçe ögretmeni adaylarının ögretimi planlama, uygulama ve degerlendirme yeterliklerine yönelik algılarının çesitli degiskenler açısından incelenmesidir. Çalısmanın evreni, Türkçe Egitimi bölümlerinde 4. sınıfta ögrenim görmekte olan ögretmen adaylarıdır. Çalısmanın örneklemini ise 8 ayrı üniversitede ögrenim gören 342 Türkçe ögretmeni adayı olusturmaktadır. Çalısmada, Karaca (2004) tarafından gelistirilen, besli derecelendirme tipindeki 47 maddeden olusan “Ögretimi Planlama, Uygulama ve Degerlendirme Yeterliklerine Yönelik Algı Ölçegi” kullanılmıstır. Ölçegin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı bu çalısmada .96 olarak bulunmustur. Çalısmanın sonuçları, Türkçe ögretmeni adaylarının planlama, uygulama ve degerlendirme alanlarındaki yeterlik algılarının çogunun yeterli düzeyde olmadıgını göstermektedir. Türkçe ögretmeni adaylarının ögretimi planlama, uygulama ve degerlendirme yeterliklerine yönelik algılarında cinsiyet, mezun oldukları lise türü, devam etmekte oldukları programı tercih sıraları, not ortalamaları bakımından anlamlı bir farklılık bulunmadıgı tespit edilmistir. Ancak Türkçe ögretmeni adaylarının ögrenim gördükleri bölümden memnuniyet düzeyleri arttıkça ögretimi planlama, uygulama ve degerlendirme yeterliklerine yönelik algı düzeylerinin de artmakta oldugu belirlenmistir.