Yazar "Özcan, Berna Özlem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Doğa Sanatı ve Doğanın Sunduklarıyla Doğada Sanat Üreten Sanatçılar(2022) Özcan, Berna ÖzlemLand Art (Arazi Sanatı), Environmental Art (Çevresel Sanat) ve Nature Art (Doğa Sanatı) çoğu zaman birbiri yerine adlandırılan ya da karıştırılan sanat anlayışları olarak karşımıza çıkarlar. Arazi Sanatı ve Çevresel Sanat, 1960'ların sonunda Amerika'da ortaya çıkmış, 1970’ler ve 1980’ler boyunca batı ülkelerini etkilemiş deneysel sanat türleridir. Gerçekleştirildiği yere göre önceden tasarlanmış doğal ve doğal olmayan materyallerle oluşturulan heykelsi özellikler gözeten yaklaşımlardır. Doğada yapılan zaman odaklı bireysel performans ve ortak gerçekleştirilen “sosyal bilinç projeleri” gibi sanatsal deneyimleri kapsarlar. Ancak eserlerin çoğu, üretildiği çevrenin ekolojisine gerekli önem verilmeden ağır iş makineleriyle yapılmıştır. 1981 yılında Kore Doğa Sanatçıları Derneği (YATOO) ile kurumsallaşmış Doğa Sanatında ise; taş, toprak, buz, dallar, yapraklar gibi doğal malzemelerle arazinin olanaklarından yararlanılarak gerçekleştirilen uygulamalar öne çıkar. Eserin tasarım süreci kayda alınır ya da tamamlanan işin fotoğrafı çekilerek belgelenir. Yapılan eser doğanın doğal döngüsüne bırakılır. Araştırmanın odağını oluşturan Doğa Sanatı incelenirken söz konusu sanat akımı üzerine aktif olarak etkinlikler düzenleyen uluslararası ve ulusal gruplar, bireysel üreten sanatçılar ile örnek çalışmalar hakkında bilgi verilecektir. YATOO, ORANKI (Finlandiya), ART SELLA (İtalya), BAGGAT ART ASSOCIATION (Kore) doğa sanatı çalışmalarını gerçekleştiren uluslararası aktif gruplarken, İzmir merkezli PATİKA SANAT GRUBU ve Gaziantep merkezli TOPRAK ART GROUP ise Türkiye'de doğa sanatı çalışmaları yürüten gruplardır. Bu çalışmanın amacı Doğa Sanatının genel özelliklerini ve Türkiye'de yapılan Doğa Sanatı gruplarını ve ilk Doğa Sanatı çalışmalarını tanıtmaktır. Doğa Sanatı çalışmalarının, gerek üretim olarak yaygınlaşması ve gerekse ortaya çıkan eserlerin daha çok insanla buluşturulmasının doğayı koruma bilincinin geliştirilmesi için anlamlı olacağı düşünülmektedir.Öğe Hayvan semboller ve marka maskotlarında kullanımı(2014) Özcan, Berna ÖzlemMaskotlar, insana özgü özelliklerin vücut bulduğu önemli tanıtım elemanlarındandır. Tüketicilerle yakın temas kurarak markanın farkındalığının artırılmasına böylece o markanın ürünlerinin satın alma sürecinde tercih edilmesine aracı olurlar. Marka veya ürün kahramanları olan maskotlar, içimizdeki çocuğa dolayısıyla duygularımıza seslenir. Çoğunlukla hayvanlardan seçilen ve simgesel nitelik taşıyan maskotlar tıpkı insanlar gibi sevimli, cana yakın, neşeli, sportmen, yardım sever vb. olumlu sıfatlar taşırlar. Reklam yaratım bileşenlerinden maskotlar, logolar, kurum renkleri gibi görsel imgeler, tüketici zihninde marka kişiliğini yansıtarak hedef tüketici ile marka arasında duygusal bağ kurulması işlevini yerine getirirler. Bu araştırmada marka maskotlarında hayvan sembollerine neden ve nasıl yer verildiği konusu ele alınmıştır.