Yazar "İlhan, Nail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin akademik başarılarıyla ilişkisi(2008) Tatar, Erdal; Tüysüz, Cengiz; İlhan, NailBu çalışmada Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Orneklemini 112 kimya öğretmeni adayının oluşturduğu araştırmanın verileri Grasha ve Riechmann (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanması Uzuntiryaki, Bilgin ve Geban (2003) tarafından yapılan Öğrenme Stili Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, genel olarak bakıldığında öğrencilerin rekabetçi ve ışbirlikli öğrenme stili düzeylerinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca en üst düzeyde sahip olunan öğrenme stilleri dikkate alındığında işbirlikli öğrenme sitiline sahip öğrencilerin diğer öğrenme stillerine nazaran çoğunlukta olduğu görülmüştür. Ayrıca, çalışmadan elde edilen bulgular öğrencilerin akademik başarıları ile katılımcı öğrenme stili arasında pozitif bir korelâsyonun olduğunu göstermiştir.Öğe Ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin fen başarısı belirleyicileri(2015) Tosun, Cemal; İlhan, Nail; Tatar, Erdal; Tüysüz, Cengiz; Karakuyu, YunusBu çalışmada, farklı öğretim seviyelerindeki öğrencilerin algılarına dayalı olarak fen derslerinde öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama türü araştırma yönteminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Bartın, Hatay, Kilis ve Uşak illerindeki 179 ortaokul, 128 lise ve 206 üniversite olmak üzere toplam 513 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Fen Başarısını Etkileyen Faktörler Anketi (FBEFA) adında nitel bir anket kullanılarak öğrencilerin fen başarısı üzerine etki eden faktörler hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yönteminden yararlanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada elde edilen kategorilere göre bulgular incelendiğinde, ortaokul, lise ve üniversite düzeylerindeki öğrencilerin büyük bir bölümünün fen başarısında en önemli faktörlerin öğrenci merkezli, sonra ise öğretmen merkezli olduğunu ifade ettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin fen başarısını etkileyen ilk on faktör ortaokul, lise ve üniversite düzeylerinde karşılaştırmalı olarak incelendiğinde ise ortak faktörlerin; konu tekrarı, deney yapmak ve öğretmenin ders anlatım yöntem ve tekniği şeklinde olduğu belirlenmiştirÖğe Zenginleştirilmiş kitap (Z-kitap) kullanımı için dokuzuncu sınıf kimya dersi “Kimyasal türler arası etkileşimler” ünitesi ile ilgili materyal geliştirme ve geliştirilen materyalin etkisinin incelenmesi(2017) Hakkari, Fidan; Yeloğlu, Turgut; Tüysüz, Cengiz; İlhan, NailBu çalışmada; dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) için öğretim materyali hazırlanmıştır. Hazırlanan materyalin öğrencilerin kimya dersindeki başarılarına, kimya dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarına, öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Hatay ilinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen liselerdeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 4 farklı şubedeki 226 tane öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney grubunda hazırlanan materyalin gömüldüğü z-kitap kullanılarak, kontrol grubunda ise mevcut programa göre dersin öğretmeninin tasarladığı şekilde daha çok yazı tahtası, ders kitapları vb. kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, "Kimya Başarı Testi","Kimya Tutum Ölçeği", "Teknolojiye Yönelik Tutum ölçeği" ve "Öğretim Materyali Motivasyon Anketi" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonunda; deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (p=.000).Deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p=.001) ve z- kitabın öğrencilerin motivasyonlarını artırma konusunda olumlu katkı sağladığı saptanmıştır. Bunun yanında, gruplardaki öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır