Yazar "Akgün, Mehmet Hanifi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İki buğday çeşidinde (Triticum aestivum L.) tuz-silikon etkileşimleri(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015) Akgün, Mehmet Hanifi; Ergün, NurayBu araştırmada, buğday (Triticum aestivum L cv. Dağdaş ve ES-14) fidelerinde tuz, silikon (Si), tuz-Si etkileşimleri incelenmiştir. Kök, sürgün boyu ve kök, sürgün kuru ağırlıkları, katalaz (CAT), glutatyon redüktaz (GR), askorbat peroksidaz (AP) enzim aktiviteleri, serbest prolin miktarı ve mineral miktarları belirlenmiştir. Çalışmamızda silikon ve 200 mM tuz+silikon uygulaması sürgünde boy ve kuru ağırlıkta artışa neden olmuştur. Tuz ve tuz+Silikon uygulaması özellikle Dağdaş çeşidinde CAT aktivitesinde önemli derecede artışa neden olmuştur. Tuz+Silikon ve Silikon uygulamaları ES-14 çeşidinde GR aktivitesini arttırmıştır. Dağdaş çeşidinde ise APX aktivitesi 200 mM tuz ve 150 mM tuz+ Si uygulamalarında önemli derecede artmıştır. Si uygulaması her iki çeşit buğday fidelerinde de Ca, Na, K ve Mg birikiminde artışa neden olmuştur. Anahtar Kelimler: Antioksidan enzim, tuz, buğday.Öğe Parameters Response of Salt-Silicon Interactions in Wheat(Natural and Engineering Science, 2023) Akgün, Mehmet Hanifi; Ergün, NurayWheat is the most important plant in the history of mankind, especially in terms of nutrition, by increasing its resistance from the past to the present. The negative change in the environmental conditions increases the stress factors in the soil and seriously affects agricultural productivity. Some physiological analyzes were carried out to examine salt, silicon and salt-silicon interactions on wheat seedlings. In the present study salt, silicon, salt–silicon and their interactions were investigated on wheat (Triticum aestivum L cv. Dağdaş and ES-14). Root dry weight, shoot dry weight, shoot and root length. In our study; Si increased shoot dry matter and weight in 200 mM salt+ Si treatment. © 2023, Natural and Engineering Science. All rights reserved.