Yazar "Akkaya, Kamile Uzun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Assessment of Factors Related to Family Life in Children with Cerebral Palsy(Galenos Publ House, 2022) Akkaya, Kamile Uzun; Bezgin, Sabiha; Elbasan, BulentIntroduction: Many permanent problems can be seen together in children with cerebral palsy (CP). Therefore they need lifelong care and there are many factors that affect the family life of children with CP. The aim of this study was to investigate the relationship between factors such as the level of independence in daily living activities in children with CP, motor function levels, type of CP, and emotional state, cooperative activities, self-time, and family adjustment in the family. Materials and Methods: Two hundred and sixteen children with CP in an age range of 4-18 years were included in the study. The relationship between the WeeFIM, motor function levels, the number of siblings, and the parental impact-emotional, parental impact-time, family activities, and family cohesion domains of the CHQ-PF50 were examined. The effects of the type of CP on family life were investigated. Results: A positive weak correlation was observed between the WeeFIM, the number of siblings and CHQ-PF50 values (p<0.05). A negative weak correlation was observed between the motor function levels and parental impact-time (p<0.05). Conclusion: It was concluded that family life was positively affected with the increase in the independence levels of the children with CP in daily living activities. As the motor function levels of children with CP deteriorated, families were negatively affected in terms of time management. It was observed that having siblings had positive contributions to family life for children with CP.Öğe Hibrit eğitim modelinde eğitim ve öğretime devam fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinde öğrenme sürecini etkileyen faktörlerin öğrenci bakış açısı ile değerlendirilmesi(2023) Bezgin, Sabiha; Akkaya, Kamile Uzun; Elbasan, BülentAmaç: Bu çalışmanın amacı, sağlık eğitimi alanında giderek yaygınlaşan hibrit eğitim modeli ile eğitime devam eden fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin öğrenme sürecini etkileyen faktörleri kendi bakış açıları ile değerlendirmektir. Yöntemler: Çalışmaya 18-25 yaş aralığında, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde, hibrit eğitim modeli ile eğitim öğretime devam eden ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan öğrenciler dahil edildi. Öğrenme sürecini etkileyen faktörleri değerlendirmek amacıyla yazarlar tarafından hazırlanan 28 sorudan oluşan anket formu kullanıldı. Bulgular: Çalışmaya 12 farklı üniversitede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon eğitimine devam eden 388 (%80,66) kadın, 93 (%19,33) erkek olmak üzere toplam 481 öğrenci katıldı. Öğrencilerin 127’si (%26,4) 1. sınıf, 60’ı (%12,5) 2. sınıf, 132’si (%27,4) 3. sınıf ve 162’si (%33,7) 4. sınıfta eğitim öğretime devam ediyordu. Öğrencilerin, yüz yüze derslerde, online derslere göre hiç bilmedikleri konuları daha kolay ve kalıcı şekilde öğrendikleri, videolar ile yaptıkları sık ve bol tekrarların öğrenme üzerinde kalıcılık yarattığı belirlendi. Yüz yüze yapılan uygulamalı derslerde, öğretim elemanı tarafından zamanında sağlanan geribildirimlerin öğrenme üzerinde kolaylaştırıcı etki sağladığı görüldü. Arkadaşları ile birlikte oluşturdukları sosyal ortamların öğrenme sürecini desteklediği, derslere katılım zorunluluğu bulunmamasının öğrenme sürecinde kolaylaştırıcı etkiye sebep olduğu görüldü. Ders sırasında kullanılan görsel materyallerin yanı sıra, online dersler sırasında dersi anlatan öğretim elemanının kamerasının açık, sesinin net olmasının ve pozitif ifade ile dersi anlatmasının öğrencilerin konuyu öğrenmeleri üzerinde olumlu katkısı olduğu belirlendi. Sonuç: Bu çalışmanın sonucunda, hibrit eğitim modelinin öğrencilerin öğrenme süreci üzerinde kolaylaştırıcı pek çok faktörü bünyesinde barındırdığı, sağlık bilimleri alanında kullanılmasının öğrenme sürecine olumlu katkılar sağladığı görülmektedir. Öğrencilerin bakış açılarına göre öğrenme sürecine olumlu yönde katkı veren yaklaşımların benimsenerek, mevcut uygulamalarda gerekli stratejilerin geliştirilerek, ilerleyen dönemlerde bu stratejilerin etkinliğini araştıran çalışmaların planlanmasının önemli olduğu düşünülmektedir.