Yazar "Alkaya, Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eleştirel düşünme becerilerini temel alan fen bilgisi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2006) Alkaya, Fatma; Gelen, İsmailBu arastırma elestirel düsünme becerilerini temel alan Fen Bilgisiögretiminin ögrencilerin akademik basarılarına etkisini ortaya çıkarmayıamaçlamıstır. Elestirel düsünme becerileri kubasık ögrenme tekniklerindenögrenci takımları basarı bölümleri (Ö.T.B.B) teknigiyle birlikte kullanılmıstır.Arastırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelindetasarlanmıstır. Arastırma; Mardin-Dargeçit ilçesinin bir ilkögretim okulundabulunan iki 4.sınıf subesinde gerçeklestirilmistir. Gruplar, deney ve kontrolgrubu olarak yansız belirlenmistir.Deney grubunda ögrenci takımları basarı bölümleri teknigiyle birlikteelestirel düsünme becerileri ögretimi uygulanırken, kontrol grubundageleneksel yapıdaki fen ögretimi uygulanmıstır. Arastırmada; ElestirelDüsünme Becerileri Görüsme Formu, Ögrenci Takımları Basarı BölümleriGörüsme Formu, Haftalık Degerlendirme Sınavları, Arastırma Güncesi, SEDÖlçegi, Basarı Testi kullanılmıstır. Böylece nicel olarak elde edilen bulgularnitel olarak da kontrol edilmis ve desteklenmistir.Arastırma verilerinin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama,standart sapma, standart hata, kay- kare, esli gruplar t testi, bagımsız gruplar ttesti kullanılmıstır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı ileçözümlenmistir.VIIArastırmanın bulguları, deney grubuyla kontrol grubu arasındaögrencilerin akademik basarıları, elestirel düsünme becerileri düzeyleriaçısından deney grubu lehine anlamlı bir fark oldugunu göstermistir.Sonuç olarak ögrenci takımları basarı bölümleri teknigiyle birliktekullanılan elestirel düsünme becerileri ögretiminin, geleneksel ögretime göreögrencilerin akademik basarıları, elestirel düsünme becerileri üzerinde dahaetkili oldugu gözlenmistir.