Yazar "Ay, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5E öğrenme modelinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin madde konusundaki başarılarına etkisinin ve model hakkında öğrenci görüşlerinin incelenmesi(2013) Bilgin, İbrahim; Ay, Yusuf; Coşkun, HümeyraBu çalışmanın amacı, 5E öğrenme modeli ve mevcut programın, uygulandığı öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisinin karşılaştırılması ve öğrencilerin 5E öğrenme modeli hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel olarak tasarlanmış olup, örneklemini ilköğretim 4. sınıfta okuyan dört şubedeki toplam 160 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Başarı Testi ve 5E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu kullanılmıştır. Sonuç olarak deney grubundaki öğrencilerin akademik başarılarının daha iyi olduğu belirlenmiştir (F(1,157) =33,83; p?0.05). Deney grubundaki öğrenciler 5E öğrenme modelinin uygulama aşamalarına yönelik giriş ve keşfetme aşamalarında etkin olarak sürece katıldıklarını, açıklama aşamasında eksikliklerin tamamlandığı ve tam olarak öğrenmenin gerçekleştiğini, derinleşme aşamasında bazı etkinliklerde zorlandıklarını ve değerlendirme aşamasında kendilerinin de sürece katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler diğer konuları da 5E modeline dayalı olarak işlemek istediklerini, bu modelin daha zevkli olduğunu ve konuları daha iyi anladıklarını belirtirken az sayıda öğrenci ise hızlı ders işlemek zorunda kaldıkları, çok fazla bilgi verilmemesi ve bazı resimleri anlayamadıkları gibi olumsuz görüşler belirtmişlerdir.Öğe An analysis of the effect of problem based learning model on the 10th grade students’ achievement, attitude and motivation in the unit of “Mixtures”(2013) Kuşdemir, Mesut; Ay, Yusuf; Tüysüz, CengizBu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) modelinin ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerin kimya dersindeki karışımlar ünitesindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel modelde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2009– 2010 eğitim öğretim bahar yarıyılında öğrenim gören 52 tane 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrenciler rastgele örnekleme yöntemi ile deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubunda “karışımlar” ünitesi probleme dayalı öğrenme modeli ile işlenirken, kontrol grubunda aynı ünite geleneksel modelle işlenmiştir. Her iki grupta da derslerin işlenmesi için 9 hafta zaman ayrılmıştır. Araştırmada veri toplamak için Başarı Testi, Kimya Tutum Ölçeği, Motivasyon Ölçeği ve Öğrenci Görüşme Formları kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunda uygulanan probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili öğrenci görüşlerini almak amacıyla “Öğrencilerin PDÖ Yaklaşımı İle İlgili Düşünceleri”, “Öğrencilerin PDÖ Sürecinde Grup Çalışmaları Hakkındaki Düşünceleri” ile “Öğrencilerin PDÖ Sürecinde Kendileri İle İlgili Düşünceleri” ölçekleri son test olarak kullanılmıştır. Araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin kimya dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bunun yanında öğrenciler Probleme Dayalı Öğrenmeye ve grup çalışmalarına yönelik olumlu tutum geliştirmişlerdir.Öğe Araştırmaya dayalı öğrenmenin fen başarısı ve fene yönelik tutuma etkisi ile öğretim sürecine yönelik öğrenci görüşleri(2013) Bozkurt, Orçun; Ay, Yusuf; Fansa, MehmetFenin doğasına uygun yöntemlerin fen öğretiminde geleneksel olarak kullanılan yöntemlere göre etkisini ortaya çıkarabilmek için araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin 5.sınıf öğrencilerinin fen dersindeki başarıları ve derse yönelik tutumlarına etkisini incelemek bu araştırmanın temel amacı olarak belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin fen öğretiminde kullanılabilirliğini sınamak amacıyla yöntemin kullanımına yönelik öğrenci görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma Hatay ili, Antakya ilçesinde bir ilköğretim okulunun 5. sınıflarında uygulanmıştır. Eşlenmemiş Kontrol gruplu ön test son son test yarı deneysel desen kullanılarak yapılan çalışma, 2011-2012 yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 46 öğrenci katılmıştır. Deney grubunda (N=23) ve kontrol grubunda da (N=23) öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi ve Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya dayalı öğrenmenin fen ve teknoloji dersinde uygulanmasına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ve fen bilgisi dersine yönelik tutumları kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde artış gösterirken; yönteme yönelik olarak öğrenciler; konuları daha iyi kavradıklarına, öğrendiklerinin kalıcı olduğuna ilişkin görüşler bildirmişlerdir.Öğe The Effects of Project Based Learning on Undergraduate Students' Achievement and Self-Efficacy Beliefs Towards Science Teaching(Modestum Ltd, 2015) Bilgin, Ibrahim; Karakuyu, Yunus; Ay, YusufThe purpose of this study is to investigate the effects of the Project-Based Learning (PBL) method on undergraduate students' achievement and its association with these students' self-efficacy beliefs about science teaching and pinions about PBL. The sample of the study consisted of two randomly chosen classes from a set of seven classes enrolled in the Science Teaching Course in a Primary School Education Department of a State University in Turkey. The randomly assigned treatment group (n = 33) was instructed based on a PBL method. The control group (n = 33) was instructed through the use of a traditional teaching (TT) method. The Science and Technology Teaching Achievement Test (STTAT) and self-efficacy belief scale (SEBS) were used as pre- and post-test measures. The results showed that students in the treatment group produced better performance on the Post-SEBS and the Post-STTAT. The students in the treatment group expressed mostly positive opinions about the use of the Project-Based Learning method.