Yazar "Ayaz Alkaya, Sultan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Birth Experience in Syrian Refugee Women in Turkey: A Descriptive Phenomenological Qualitative Study(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021) Yaman Sozbir, Sengul; Erenoglu, Rabiye; Ayaz Alkaya, SultanA negative birth experience affects the woman's subsequent pregnancy, and delivery processes negatively, decreases patient satisfaction, and the high anxiety/stress experienced during pregnancy/delivery is transferred to the next generations by epigenetic transmission. In this study, women's birth experiences of Syrian refugees in Turkey aimed to describe in-depth. It was designed as a descriptive phenomenological qualitative study. Fifteen refugee women included in the sample gave birth in Turkey, living in Turkey's southern city. In-depth interviews were conducted with women. Six themes were formed in the results: quantitatively enough but unsatisfactory service, not providing autonomy, think that she was neglected, no respect to privacy, feeling loneliness/fear in the delivery room, and prejudice. The factors that negatively affect the pregnancy and birth experiences of Syrian refugee women are language/communication barriers, the provision of care services that are incompatible with their religious and cultural values, and their prejudice regarding discrimination.Öğe Hemşirelik öğrencilerinin egzersiz davranışları ve uyku kaliteleri(2017) Ayaz Alkaya, Sultan; Birimoğlu Okuyan, CananGiriş: Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesi ve egzersiz fizyolojik ve psikolojik sağlığın korunması açısından önemlidir. Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin egzersiz davranışları ile uyku kalitelerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte yapılan araştırmanın evrenini bir üniversitenin hemşirelik bölümü öğrencileri oluşturmuştur (N = 800). Örneklem seçilmemiş, çalışmaya katılmayı kabul eden 604 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler anket formu ve Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzdelik dağılımları, ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.33 ± 1.7 olup %76.3'ünün egzersiz yapma olanağının olduğu, %31.6'sının düzenli egzersiz yaptığı, egzersiz yapanların %44'ünün egzersizi haftada 1-2 gün yaptığı, %78.5'i egzersiz türü olarak yürüyüş yaptığı, egzersiz yapmayanların %62.9'unun zaman olmaması nedeniyle egzersiz yapmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi ortalama puanı 7.32 ± 2.8'di. Kız öğrencilerin, birinci sınıfta olanların, egzersiz yapma olanağı olmayanların ve düzenli egzersiz yapmayanların PUKİ ortalama puanının daha yüksek olduğu bulunmuştur (p < .05). Öğrencilerin egzersize engel hastalık, egzersiz sıklığı ve günde ortalama egzersiz süresi gibi egzersiz davranışı özelliklerinin uyku kalitesini etkilemediği belirlenmiştir (p > .05). Sonuç: Öğrencilerin uyku kalitesinin kötü olduğu, egzersiz yapma olanağı olmasına karşın yalnızca her üç öğrenciden birinin egzersiz yaptığı belirlenmiştir. Öğrencilerin kötü uyku kalitesi ve egzersiz yapmamaya bağlı olarak ortaya çıkabilecek sorunların önlenmesi için hemşirelik eğitimi süresince olumlu sağlık davranışlarının kazandırılması ve sürekliliğinin sağlanmasına yönelik girişimlerin uygulanması önerilmektedir