Yazar "Baki, Gülşah Özdemir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examination of teachers' classroom practices through a video club process in terms of students' mathematical thinking(Karadeniz Technical University, 2020) Baki, Gülşah Özdemir; Kılıçoğlu, ElifIn this study, the teachers' classroom practices for noticing student mathematical thinking were examined. The research was carried out with 5 secondary school mathematics teachers working in Erzurum. Case study, one of qualitative research patterns, was used. The data of the research were collected using video club, and descriptive and content analysis techniques were employed to analyze the data obtained from teachers' own class videos and reflective reports. As a result of the study, it was revealed that the teachers who participated in the same process adopted different approaches towards student thinking in their classroom practices. During the video clubs, which lasted for eleven weeks, the teachers allocated more time to the students' mathematical thinking, tried to understand and interpret how the students thought, and examined the students' explanations in detail. In addition, in the reflective reports, they mentioned the importance of noticing students' mathematical thinking and giving them the opportunity to reveal these thoughts and made assessments by associating them with their own teaching practices. As a result, it can be stated that video clubs aided the teachers' classroom practices to notice the students' mathematical thinking. © 2020 Karadeniz Technical University. All rights reserved.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi(2022) Kılıçoğlu, Elif; Baki, Gülşah ÖzdemirBu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel süreç becerileri kavramına yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 121 üçüncü sınıf öğretmen adayının fikirleri alınmıştır. Bu çalışma bir fenomenoloji araştırmasıdır ve üç açık uçlu sorunun yer aldığı form veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının algılarını belirlemek için hem betimsel hem içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Veri analizleri ortalama .95 düzeyinde bir güvenirliğe sahiptir. Araştırmanın ilk bulgusu, öğretmen adaylarının matematiksel beceri kavramını tanımlarken en fazla kullandıkları kavramlar sırasıyla sayı ve işlem bilgisi, gerçek hayat bilgisi, anlamlandırma süreci olmuştur. İkinci bulgu öğretmen adaylarının en sık ifade ettiği üç matematiksel beceri problem çözme, işlem bilgisi, şekil bilgisi şeklinde olmuştur. Üçüncü bulgu ise öğretmen adaylarının özellikle problem çözme, iletişim ve zihinden işlem yapma becerileri ile ilgili çoğunlukla uygun olmayan açıklamalarda bulunmasıdır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının matematiksel beceri kavramına yönelik hatalı ve kısıtlı algılarının olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları bu konuda farkındalığın oluşturulmasının öğretmen eğitimi için gerekli olduğunu göstermektedir.