Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Balkan, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kamu denetçiliği kurumu kararlarında denetim ölçütü olarak kullanılan iyi yönetim ilkeleri
    (Kamu Denetçiliği Kurumu, 2020) Kahraman, Mehmet; Balkan, Ali
    Bu çalışmada iyi yönetim ilkeleri olarak adlandırılanilkelerin kamu denetçiliği kurumu tarafından uygulamadanasıl yorumlandığı incelenmiştir. Böyleceiyi yönetim ilkelerinin idarenin yargı dışı denetiminde,denetim ölçütü olarak nasıl bir işlevininolduğu ve nasıl geliştirilebileceğinin ortaya konulmasıamaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle idareninyargı dışı denetimi ve bu denetim içinde ombudsmandenetimin yeri ve önemi ifade edilmiştir. İkinciolarak iyi yönetim ilkeleri sınıflandırılmış ve kamudenetçiliği kurumunun seçilmiş kararlarında iyi yönetimilkelerinin denetim ölçütü olarak uygulamasıincelenmiştir.6328 sayılı kamu denetçiliği kurumu kanununda iyiyönetim ilkelerine doğrudan yer verilmemiştir. İyiyönetim ilkeleri, kamu denetçiliği kurumunu kanunununuygulama yönetmeliğinde düzenlenmiştir.Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasınaİlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin“iyi yönetim ilkeleri” başlıklı 6. maddesinde iyi yönetimilkeleri; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi,ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesapverilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmışhakların korunması, dinlenilme hakkı, savunmahakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme,kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuruyollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizinbildirilmesi, kişisel verilerin korunması olarak sayılmıştır.Madde metninden, iyi yönetim ilkelerinin busayılanlarla sınırlı olmadığı da görülmektedir.Sonuç olarak kamu denetçiliği kurumunun idareyedönük şikâyetlerin incelerken önce hukuka vehakkaniyete uygunluk ve ikinci olarak da iyiyönetim ilkelerine uygunluk yönünden incelediğigörülmüştür. İyi yönetim ilkelerinin etkili olması vekurumsallaşması için kamu 6328 sayılı yasa içindetemel bir denetim türü olarak düzenlenmelidir.İdarenin iyi yönetim ilkelerine uymaması durumundakamu denetçiliği kurumuna gerekçe bildirmesizorunlu hale getirilmelidir. Kamu denetçiliği kurumununiyi yönetim ilkeleri ile ilgili idareye dönükeğitim ve yayım faaliyetleri artırılmalıdır. İdareleriniyi yönetim ilkelerine uyumu ile ilgili performansraporları hazırlanmalıdır. Kamu baş denetçisi vedenetçilerin iyi yönetim ilkelerini en çok ihlal edenkurumları ziyaret etmesinin iyi yönetim ilkelerineuyma düzeyini arttıracağı değerlendirilmiştir. Böylecekamu denetçiliği kurumunun hukuk devletianlayışına sağlayacağı katkı artmış olacaktır.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim