Yazar "Bolat,Yeliz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kapsayıcı eğitimde disiplinler arası program geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması(Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2020) Dolapçıoğlu, Sevda; Bolat,YelizBu araştırmada Sosyal Bilgiler dersinde kapsayıcı eğitim hedeflerine yönelik sorun alanları belirlenmiş ve bu sorunların çözümünde disiplinlerarası yaklaşımın sağladığı gelişimler araştırılmıştır. Araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu orta sosyo ekonomik düzeydeki bir okulda öğrenim gören 31 dördüncü sınıf öğrencisinden ve sınıf öğretmeninden oluşmuştur. Çalışma 2018 yılı Şubat-Haziran dönemlerinde bir eğitim öğretim dönemi boyunca toplam dört döngü içerisinde gerçekleşmiştir. Kapsayıcı eğitim hedeflerine yönelik mevcut durum analizinde ortaya çıkan sorun alanları: 1) İletişim ve sosyal etkileşim, 2) Takım çalışması ve 3) Ortak haklara saygı olmak üzere üç ana tema olarak ortaya çıkmıştır. Kapsayıcı eğitim hedefleri içerisinde yer alan bu ana sorunların iyileşme düzeyi, gözlem, görüşme ve düzey belirleme kontrol listesi aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmada disiplinlerarası yaklaşım uygulamalarının en çok ortak haklara saygı boyutunda yaşanan alt sorunlara yönelik öğrencilerde olumlu gelişim sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocuk hakları alt sorun alanındaki gelişim diğer iki sorun alanını da olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca öğrencilerin geçici koruma altındaki öğrenciye yönelik olumsuz düşüncelerin farkına vardıkları, dil ile ilgili anlama sorunlarını anladıkları, yardımlaştıkları, öğrenciyi kabullenme ifadeleri kullandıkları da belirlenmiştir.Öğe Kavram öğretimi sürecinin “Bil, Anla, Yap” boyutları bağlamında değerlendirilmesi(Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Bolat,Yeliz; Dolapçıoğlu,SevdaKavram öğretimi öğrencinin bilgiyi yapılandırmasını ve “anlam oluşturmasını” sağlayan önemli bir stratejidir. Ancakgeleneksel olarak, eğitim programı ve öğretim tasarımları daha çok öğrencilerin “bilme” ve “yapmalarına” odaklanmıştır.“Anlama boyutu” bilginin yapılandırılması ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için önemlidir. Bu nedenle çalışma,kavram öğretimi sürecinin Erickson (2007) tarafından sunulan “bil, anla, yap” boyutları bağlamında öğrenci gelişiminekatkısının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmış,doküman analizi ve gözlem ile veriler toplanmıştır. Seçilen kavramların öğretimi 16 ders saatinde gerçekleştirilmiştir.Çalışma, Adana ilinin merkez ilçelerinden birinde, bir devlet ilkokulunda yürütülmüştür. Çalışmaya on üçü erkek, sekizi kızolmak üzere toplam 21 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerdeki gelişim “düzey belirleme kontrol listeleri”ve gözlem yapılarak izlenmiştir. Sonuç olarak, kavram öğretimine dayalı uygulamalar öğrencinin bil, anla ve yap boyutlarıiçerisinde en çok anla boyutunu geliştirmiştir. Kavram öğretimi öğrencilerin açıklama yapma, dayanak sunma, soru sorma,sınıflandırma yapma, örnek verme, karşılaştırma ve ayırt etme becerilerini geliştirmiştir. Öğrencilerin derse ilgi gösterdikleri,severek katıldıkları, işbirliği içinde çalıştıkları ve aktif oldukları gözlenmiştir.