Yazar "Bozkaya, Yasemin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İletişimsel değerler yönünden Ayşegül kitapları(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2018) Bozkaya, Yasemin; Onan, BilginerBu araştırmanın amacı çocuk kitapları arasında önemli bir yere sahip olan Ayşegül kitaplarının, dil eğitiminin sosyal yapılandırmacı yönünü temsil eden iletişimsel değerleri kazandırma sürecindeki işlevlerini incelemektir. Çocuk kitapları, çocukların dil ve zihin gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Özellikle iletişimsel ve sosyal değerleri kapsayan duyuşsal gelişim sürecinde çocuklar için yazılmış eserlerin önemli bir etkisi olduğu olduğu bilinmektedir. Özellikle seri hâlinde yayınlanan kitaplar değer eğitimi bakımından önemli bir yere sahiptir. Araştırmada, 39 Ayşegül kitabı incelenmiştir. Bu kitaplardan 33 tanesinde iletişim becerileri ile ilgili bulgulara rastlanmıştır. Kitapların dil, görsel ve içerik alanlarında hangi iletişimsel değerlerin ele alındığı araştırılmıştır. Ayrıca hikâyerlerde tespit edilen değerlerin hangi sıklıkla geçtiği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Ayşegül kitaplarında iletişim becerilerinin yer aldığı toplam 5094 cümle tespit edilmiştir. Bu cümlelerde 36 empati, 78 kendini açma, 19 ben dili, 100 dinleme, 51 sözsüz iletişim, 19 çatışma çözme ve 12 güvengenlik örneği bulunmaktadır. İncelenen kitaplarda bulunan iletişim becerileri arasında empati yüzde 1, kendini açma yüzde 2, ben dili yüzde 0, dinleme yüzde 2, sözsüz iletişim yüzde 1, çatışma çözme yüzde 0, güvengenlik yüzde 0 oranına sahiptir. Bu araştırmada ele alınan kitaplarda iletişim becerilerinden en çok dinlemeye yer verildiği ortaya konmaktadır. Ardından kendini açma ve sözsüz iletişimin örneklendiği görülmektedir. İletişim becerileri arasında önemli bir yere sahip olan empati ise dördüncü sıradadır.