Yazar "Bozkurt, Necati" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Branş değişikliği ile yan alanlarına geçen sınıf öğretmenlerin in yaşadıkları bu değişime ilişkin görüşleri : Hatay il örneği(2013) Özer, Bayram; Tüysüz, Cengiz; Bozkurt, Necati; Özdemir, SeldaMilli Eğitim Bakanlığı sınıf öğretmenliği alanından mezun olup bakanlık bünyesindeki ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmakta olan öğretmenlere, diplomalarında bulunan yan alanlarına geçme hakkı tanımıştır. Bu şekilde sınıf öğretmenleri farklı branşlara geçiş yapmıştır. Bu çalışmada branş değişikliği ile yan alanlarına geçen sınıf öğretmenlerin yeni geçtikleri branş ile ilgili, görüş ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma Hatay ilindeki farklı eğitim -öğretim kurumlarında branş değişikliği ile yan alanlarına geçen 95 öğretmen ile gerçekle ştirilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacıyla 5 maddelik açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin bir kısmının yeni branşlarında kendilerini yeterli görmelerine rağmen önemli bir kısmı eski branşlarında (sınıf öğretmenliğinde) kendilerini daha yeterli hissettiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler sınıf öğretmeni olarak birçok derse girmektense branş öğretmeni olarak tek bir alana yoğunlaşmanın branş değişikliğinin en önemli yararı olduğunu ifade etmişlerdir. Branş de ğişikliğinin olumsuz yanları ise; öğrencilerin ilgisizliği, sorumluluğun artması, ücretin azalması, hazırlık yapmanın zorluğu ve sürekli farklı sınıflara girmek gibi konular gösterilmektedir.Öğe An Examination of the Links between Pre-service Teachers' Metacognitive Level, Learning Styles and Their Achievement of History Class(Elsevier Science Bv, 2013) Bozkurt, NecatiIn this study, it is aimed to explore the relationship between pre-service teachers' levels of metacognition, learning styles and academic success of Ataturk 's Principles and the History of Revolution. For this purpose, the study is conducted at Faculty of Education, Mustafa Kemal University. 175 pre-service teachers that were studying in primary teaching program participated in the study. In gathering data, 'Metacognition Activity Inventory', 'Learning Style Inventory' and 'History Achievement Test' were used. The results indicated that there was a significant positive correlation between teachers' achievement and participant learning styles, but a negative relationship between achievement and passive learning style. In addition, a significant positive correlation was found between teachers 'levels of metacognition and independent, collaborative, competitive, and participant learning styles. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe The Relation between the History Teacher Candidates' Learning Styles and Metacognitive Levels(Kamla-Raj Enterprises, 2013) Bozkurt, NecatiIn this study it is aimed to determine learning styles and the metacognitive levels of the History teacher candidates, and examine the relation between these two variations. The study was carried out with 163 pre-service teachers having education in History teaching at the faculty of Education at a state university in Turkey. Data were collected through using Learning Style Scale and Metacognitive Activity Inventory. Correlation Analysis Technique was used for analyzing the data. In the study, it was found out that there was a positive relation between metacognitive levels of the teacher candidates and independent, collaborative, dependent and participant learning styles and a negative relation between avoidant learning styles.Öğe Tarih Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Tarihsel Düşünme ve Araştırma Becerilerinin İncelenmesi*(2020) Bal, Suat Mehmet; Bozkurt, NecatiAydın insanların hâkim olduğu toplumlar oluşturmanın yolu düşünce gelişimini önemsemek vedesteklemektir. Son yıllarda başta İngiltere ve ABD olmak üzere dünyada ve Türkiye’de eğitimprogramlarının odak noktasını düşünce gelişimi oluşturmaktadır. Tarih bilimi de doğası gereği üst düzeydüşünme becerileri gerektiren sosyal bir bilim olduğundan bu alanda düşünce gelişimi ayrı bir önemesahiptir. Ayrıca tarih araştırmalarında gereken başarının sağlanması ve objektif sonuçlara ulaşılması içintarihsel düşünme becerilerine sahip araştırmacılar yetişmesi büyük önem arz etmektedir. Tarihsel araştırmabecerisi ise tarihsel düşünme berisinin bir alt boyutu olarak tarihsel gerçeğe bizatihi ulaşmanın ve tarihselürün oluşturmanın en önemli şartıdır. Öğrencilerin tarihsel düşünme becerilerinin gelişmesi ve demokratikkarar verme seviyesine ulaşılması için üst bilişsel anlayışlarını harekete geçirmek gerekmektedir. Bunu içinde öğretmenler tarihsel malzemeleri kullanmalı öğrencilerin dikkatlerini konuya çekmeli ve etkinlikleryapmalıdır. Bu çalışmanın amacı tarih bölümü birinci sınıf öğrencilerinin tarihsel araştırma becerileriniincelemektir. Bu çalışmada 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi Kahramanmaraş Sütçü İmamÜniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde okuyan 40 öğrenci, araştırmanın çalışma grubunuoluşturmuştur. Araştırmada tarih öğretmen adaylarının tarihsel araştırma becerilerini incelemek amacıylatarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının konu seçimi ve sınırlamasında yeterince başarılı olamadıkları,çalıştıkları bir konuda sonuç çıkarmayı büyük oranda başaramadıkları, tarihsel araştırma becerilerikonusunda istenilen seviyede olmadıkları gözlemlenmiştir. Tarihsel araştırma becerisinin gelişmesi içinaraştırma etkinlikleri yapılması ve tarih araştırma eserlerinin analiz edilmesi önerilebilir.Öğe Tarih öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik özgüvenlerinin belirlenmesi(2016) Bozkurt, NecatiBu çalışmada Tarih öğretmeni adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine yönelik özgüvenlerinin belirlenmesi ve bu özgüvenin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma 2012-2013 öğretim yılı bahar yarıyılında Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Tarih Öğretmenliği programında okuyan her sınıf düzeyinden 134 (70 kız ve 64 erkek) öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacıyla orijinali Graham vd. (2009) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması Timur ve Taşar (2011) tarafından yapılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda Tarih öğretmeni adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine yönelik özgüven düzeyi yüksek çıkmış, tüm alt boyutlar arasında anlamlı düzeyde pozitif yönde ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırmada ayrıca ölçeğin alt boyutları arasında tarih öğretmen adaylarının cinsiyetlerine bağlı olarak anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen, okudukları sınıf düzeyine göre Teknolojik Pedagojik bilgi ve Teknolojik alan bilgisi alt boyutlarda anlamlı fark bulunmuştur