Yazar "Coşkun, Hümeyra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5E öğrenme modelinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin madde konusundaki başarılarına etkisinin ve model hakkında öğrenci görüşlerinin incelenmesi(2013) Bilgin, İbrahim; Ay, Yusuf; Coşkun, HümeyraBu çalışmanın amacı, 5E öğrenme modeli ve mevcut programın, uygulandığı öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisinin karşılaştırılması ve öğrencilerin 5E öğrenme modeli hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel olarak tasarlanmış olup, örneklemini ilköğretim 4. sınıfta okuyan dört şubedeki toplam 160 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Başarı Testi ve 5E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu kullanılmıştır. Sonuç olarak deney grubundaki öğrencilerin akademik başarılarının daha iyi olduğu belirlenmiştir (F(1,157) =33,83; p?0.05). Deney grubundaki öğrenciler 5E öğrenme modelinin uygulama aşamalarına yönelik giriş ve keşfetme aşamalarında etkin olarak sürece katıldıklarını, açıklama aşamasında eksikliklerin tamamlandığı ve tam olarak öğrenmenin gerçekleştiğini, derinleşme aşamasında bazı etkinliklerde zorlandıklarını ve değerlendirme aşamasında kendilerinin de sürece katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler diğer konuları da 5E modeline dayalı olarak işlemek istediklerini, bu modelin daha zevkli olduğunu ve konuları daha iyi anladıklarını belirtirken az sayıda öğrenci ise hızlı ders işlemek zorunda kaldıkları, çok fazla bilgi verilmemesi ve bazı resimleri anlayamadıkları gibi olumsuz görüşler belirtmişlerdir.Öğe 5E öğrenme modelinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin maddeyi tanıyalım ünitesindeki başarı, tutum ve zihinsel yapılarına etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2011) Coşkun, Hümeyra; Bilgin, İbrahimBu çalışmanın amacı, 5E öğrenme modelinin uygulandığı ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin ?Maddeyi Tanıyalım? ünitesindeki başarılarına, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına, eleştirel düşünme becerilerine ve zihinsel yapılarına etkisini araştırmak ayrıca uygulamadaki öğretmenlerin ve öğrencilerin 5 E öğrenme modeli hakkındaki görüşlerini belirlemektir.Araştırma, ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırma ilköğretim 4. sınıfta okuyan 160 öğrenci ile birlikte yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 79'u deney grubunu, 81'i kontrol grubunu oluşturmaktadır. Fen ve Teknoloji dersinde ?Maddeyi Tanıyalım? ünitesi 9 haftada (36 ders saati) süresince; deney grubunda araştırmacının 5 E öğrenme modeline göre hazırladığı cevaplı öğretmen kitabı ve öğrenci kitabı materyalleri kullanılarak uygulama sınıflarının kendi öğretmenleri ile, kontrol grubunda ise mevcut ders kitapları kullanılarak yine sınıfların kendi öğretmenleri ile geleneksel öğrenme yöntemleri kullanılarak işlenmiştir.Veri toplama aracı olarak her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası ?Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Başarı Testi? (MTÜBT), ?Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? (FTYTÖ), ?Cornell Koşullu Sorgulama Testi Form X (CKST-X)? ve ?Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Kelime İlişkilendirme Testi (KİT)? uygulanmıştır. Ayrıca deney gruplarındaki öğrenci ve öğretmenlerin 5 E öğrenme modeline yönelik görüşleri ?5 E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşme Formu? ve ?5 E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu? isimli yapılandırılmış görüşme formları ile alınmıştır.Veri toplama araçlarından MTÜBT, FTYTÖ ve CKST-X elde edilen veriler SPSS 13 programına girilmiştir. Bu verilere ait ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimlemeli istatistikle analiz edilmiştir. Araştırma problemlerinin çözümü için çoklu varyans analizi(ANCOVA) ve ortak değişkenli çoklu varyans analizi (MANCOVA), kullanılmıştır. KİT ile öğretmen ve öğrenci görüşme formları nitel veri değerlendirme tekniklerinden içerik analizi tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir.Yapılan deneysel çalışmada 5 E öğrenme modelinin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin MTÜBT (F (1, 155) = 37,36 p< 0,05, ?2 = 0,194) ve FTYTÖ'den (F (1, 155) = 7,10 p<0,05, ?2 = 0,044) aldıkları puanların ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. CKST-X'ten aldıkları puanların ortalamaları arasında ise anlamlı bir fark bulunamamıştır (F (1, 155) = 3,58, p > 0,05, ?2 = 0,023). KİT'e göre elde edilen veriler kesme noktası tekniği kullanılarak zihin haritalarına dönüştürülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin zihin haritalarında ?Maddeyi Tanıyalım? ünitesi bir bütün oluştururken; kontrol grubundaki öğrencilerin zihin haritalarının parça parça bilgi adacıklarından oluştuğu görülmüştür. Bu da deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre kavramları daha anlamlı ve birbiriyle ilişkili bir şekilde öğrenildiklerini göstermektedir. Öğretmen ve öğrenci görüşme formlarından elde edilen verilere göre öğrencilerin başarı ve tutumunu arttıran 5 E öğrenme modelinin uygulama aşamalarına ve yararlarına ilişkin kurulan cümleler yöntemin etkililiğini ortaya koymuştur.Öğe The effect of 5e learning cycle on mental ability of elementary students(E-flow PDF Range Management Society of India, 2013) Bilgin, Ibrahim; Coşkun, Hümeyra; Aktaş, IdrisThe purpose of this research is PhD., Associate Professor, to investigate effect of 5E learning cycle instruction on 4th grade students' mental ability in the unit of "Introduction to the Matter". The subjects of this study were 160 students from four different classes enrolled to Science Course in an Elementary School in TURKEY. Non-equivalent pre-test/post-test control group design was used. Two of the classes randomly chosen as experimental group (79) took 5E learning cycle instruction, and the other two chosen as control group (81), took traditional instruction. Word-Association Test (WAT) was administered to the experimental and the control groups as pre- and post-tests to measure the students' mental ability related to Unit of "Introduction to the Matter". The data collected from WAT was converted into mind maps by using content analysis and cut off point methods. As a result of application, while "Introduction to the Matter" subject was seen as a whole on the mind maps of the experimental group of students, mind maps of the control group students were seen to be composed of piecemeal knowledge islets. Hence, it proves that the experimental group students learn terms in a more meaningful and more interrelated way than the control group students.