Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Düzce, Gülru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Akdeniz bölgesindeki üniversitelerin resim bölümünde görev yapan kadın akademisyenlerin eserlerindeki tematik yönelişler
    (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2023) Düzce, Gülru; Kurt, Seher
    Batı sanatı, tarih boyunca düşünce yapılarındaki çeşitli kırılmalar sonucu farklı biçimler ve farklı temalarda şekillenmiştir. Çağdaş sanat yaklaşımına kadar geçen süre içinde bütün sanat dönemleri hâkim akımların, büyük anlatıların etkisinde biçimlenmiştir. Fakat gündelik hayatla bağlarını kuran çağdaş sanat, dönemin gerçekliklerini yansıtan birer belge niteliğine dönüşmüştür. Dolayısıyla her dönem kendi temasını oluşturmuş ve bu temalar üzerinden anlatımını gerçekleştirmiştir. Sanata temalar aracılığıyla bakmak, toplumsal hayatı çözümlemek açısından da yerinde olacaktır. Bu kapsamda tez çalışması; genel sanat tarihindeki 'tema' kavramının gelişim dinamiklerini kronolojik olarak inceledikten sonra bugünün çok bakışlı sanat ortamında Akdeniz bölgesinde görev yapan kadın akademisyenlerin çalışmalarını tematik yönelişler bağlamında içerik açısından değerlendirme konusu yaparak oluşturulacaktır. Eş değişle bu çalışmada Akdeniz bölgesindeki üniversitelerin resim bölümünde görev yapan kadın akademisyenlerin birbirlerine benzer bir dil, biçim ya da konu kullanıp kullanmadıkları, 'kadınsı duyarlık' denilen kırılgan hissin kadınların eserlerinde olup olmadığı, çalışmalarında kullandıkları tema/lar, bu temaların oluşturulma gerekçeleri, ifade ediliş biçimleri ve eser yaratım süreçleri araştırılarak aynı bölgede görev yapan kadın akademisyenlerin çalışmalarındaki genel temalar ortaya konulacaktır. Birinci bölümde çalışmanın kapsamı ve araştırmanın metedolojisi anlatılmıştır. İkinci bölümde kronolojik olarak ele alınan sanat tarihi, toplumun sosyal, ekonomik ve kültürel ilişkilerini belirleyen dinamikleri ile birlikte incelenmiştir. Üçüncü bölümde kadının sanat tarihindeki konumu ve tematik yönelişler bağlamında kadın üretimlerine dünya ve türk sanatından örnekler incelenmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde akdeniz bölgesindeki üniversitelerin resim bölümlerinde görev yapan kadın akademisyenlerin eserlerindeki tematik eğilimlere yönelik içerik analizi çözümlemesi yapılmış ve bulgular tartışılmıştır. Sonuç bölümünde ise tezin kuramsal zemini ve tez süresince yapılan çalışmalar ve bulgular değerlendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ''SOYLULAŞTIRMA'' KAVRAMI ÜZERİNDEN ÜRETİM YAPAN SANATÇILARA YÖNELİK BİR İNCELEME
    (2021) Düzce, Gülru; Kurt, Seher
    Soylulas?tırma, kapitalizmin belli bir evresinde ortaya c?ıkan bir dinamig?in parc?ası-o dinamig?in kentsel meka?n du?zeyinde yansımasıdır. Soylulas?tırma eylemi ilk olarak 1950’li ve 60’lı yıllarda New York ve Londra gibi s?ehirlerinde ortaya c?ıkmıs?, ic?erdig?i yerinden edilme boyutu nedeniyle 80’li ve 90’lı yıllar boyunca uzun tartıs?malara neden olmus?tur. Soylulas?tırma, c?ok fazla do?nu?s?u?m su?recini tek bir c?atıda topladıg?ı ic?in her biles?eninin kendi ic?erisinde deg?erlendirilmesi gerekir. Soylulas?tırma kavramı c?og?u zaman sosyal politikalar ile desteklenmis? ve kentsel politika aracı olarak kullanılmıs?tır. Kimi du?s?u?nu?rlere go?re de; belli bir tarihsel ve ku?ltu?rel bilince ulas?madan sadece ‘fiziksel kılıflar’ d iyebileceg?imiz s? ekilde y u?zeysel o larak u? retilmis?tir. Toplumsal g erc?eklik o larak y as?adıg?ımız meka?nlardaki bu fiziksel k ılıflar, de g?is?im ile deg?is?mezlik ar asındaki ge lgitleri bi r ar ada ba rındırır. Soylulas?tırma bag?lamdan bag?lama deg?is?iklik yas?ayan iktisadi ic?erig?inin yanı sıra ku?ltu?rel yan anlamlarla da yu?klu? oldug?u ic?in oldukc?a karmas?ık bir yapıya sahiptir. Bu c?alıs?mada soylulas?tırmayı, insanların c?evreye bilinc?li olarak verdig?i zararla silinmeye yu?z tutan gec?mis?in izlerini tas?ıyan sanatsal u?retimler ac?ısından ‘yerinden edilen’ ve ‘yerine gelen’ bag?lamında ele alacag?ız.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim