Yazar "Demirel, Ozan Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigating the effects of argumentation, problem and laboratory based instruction approaches on pre-service teachers' achievement concerning the concept of acid and base(Elsevier Science Bv, 2013) Tuysuz, Cengiz; Demirel, Ozan Emre; Yildirim, BilalHerein, we examine the effect of argumentation, problem, and laboratory based instruction methods on acid and base concept. This study has been carried out with 228 pre-service teachers. The participants were divided into three different experiment groups. Each experiment group was based on argumentation, problem or laboratory. The results of this work indicated that the argumentation-based learning method has advantages over its counterpart methods, although the laboratory-based learning method is more effective in comparison to the problem-based learning method. (c) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe Probleme dayalı öğrenme ve argümantasyona dayalı öğrenmenin öğrencilerin kimya dersi başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel muhakeme yeteneklerine etkilerinin incelenmesi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2014) Demirel, Ozan Emre; Tüysüz, CengizBu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme ve Argümantasyona Dayalı Öğrenme yöntemlerinin kimya dersinde uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel muhakeme yeteneklerine etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla yarı deneysel araştırma desenlerinden öntest-sontest eşitlenmemiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışmada 2 deney ve 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Dersler, deney grubu-1'de probleme dayalı öğrenme yöntemi, deney grubu-2'de argümantasyona dayalı öğrenme yöntemi ile işlenirken kontrol grubunda mevcut programın öngördüğü şekilde yürütülmüştür. Çalışmada veri toplamak amacıyla Karışımlar Başarı Testi, Bilimsel Süreç Becerileri Testi ve Bilimsel Muhakeme Testi kullanılmıştır. Veri toplama araçları gruplar arasında fark olup olmadığı belirlemek amacıyla ön-test, uygulanan farklı yöntemlere bağlı olarak çalışma sonrası ortaya bir fark çıkıp çıkmadığını belirlemek amacıyla son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin uygulanan yöntemler hakkındaki görüşlerini almak amacıyla açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırmanın Evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Manisa ili Alaşehir ilçesinde bulunan Ahmet Altan Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise evren içinden tesadüfî küme örnekleme yoluyla seçilen 3 şubede öğrenim görmekte olan 61 tane 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ön-testler için tek yönlü ANOVA testi kullanılarak varyans analizi yapılmıştır. Ön-testler ile son-testler arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Son-testler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olup olmadığının belirlenmesi için MANCOVA kabullenmeleri test edilmiştir. Gerekli kabullenmeler sağlandığı için uygulanan yöntemlere bağlı olarak son-testler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için MANCOVA kullanılarak gerekli analizler yapılmıştır. Son-testler arasında ortaya çıkan farkın kaynağını belirlemek için ise fark denetim analizi yapılması amacıyla LSD analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar; PDÖ yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerini arttırmada derslerin mevcut programa göre işlenmesinden daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca bu çalışmada Argümantasyona Dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve bilimsel muhakeme yeteneklerini geliştirmede derslerin mevcut programa göre işlenmesinden daha etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini artırmada argümantasyona dayalı öğrenme yönteminin probleme dayalı öğrenme yönteminden daha etkili olduğu bulunmuştur. ANAHTAR KELİMELER Probleme dayalı öğrenme, Argümantasyona dayalı öğrenme, Kimya eğitimi,Akademik başarı, Bilimsel süreç becerisi, Bilimsel muhakeme yeteneği.