Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Emi̇r, Zeynel Abi̇di̇n" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Değerlerin STEM eğitimine entegrasyonu: Değerler temelli STEM eğitiminin ilkokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarılarına ve STEM tutumlarına etkisi
    (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2021) Emi̇r, Zeynel Abi̇di̇n; Turan, Mehmet
    Bu çalışmada "STEM eğitimine değerlerin entegre edilmesinin STEM eğitimi çıktılarına katkısı var mıdır?" sorusuna yanıt aranmıştır. Bu bağlamda iç içe karma desen kullanılarak değerler temelli STEM (STEM+V) eğitiminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarıları ve STEM tutumları üzerindeki etkililiği incelenmiştir. Nicel boyutta ön-test son-test çift müdahale deseni kullanılarak STEM+V eğitimi alan öğrenciler ile STEM eğitimi alan öğrenciler arasında akademik başarı ve STEM tutumu noktalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olup olmadığı sınanmıştır. Nitel boyutta ise durum çalışması deseni kullanılmış ve öğrencilerin eğitimlere dair görüşleri keşfedilmeye çalışılmıştır. Nitel bulgular, nicel bulguları açıklamak ve anlamlandırmak için kullanılmıştır. Çalışma grubu, bir özel okulda öğrenim gören 30 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisiyle (15 STEM grubu, 15 STEM+V grubu) oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak fen bilimleri dersi akademik başarı testi, STEM tutum ölçeği ve odak grup görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde Mann Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve tematik analiz kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda akademik başarı ve STEM tutumu ölçümlerinde STEM+V grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farkların olduğu görülmüştür. Ayrıca STEM+V grubunda sorumluluk, saygı, yardımlaşma ve empati değerlerinin öne çıktığı; STEM grubunda ise yalnızca sorumluluk ile saygı değerlerinin öne çıktığı bulgusuna ulaşılmıştır. Bulgular ışığında STEM eğitimi ve değerler eğitimi entegrasyonunun STEM eğitimi çıktılarını geliştirme noktasında dikkate değer bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim