Yazar "Erkal, Hamza" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi öğrencilerinin zihinsel dayanıklılık, fiziksel aktivite düzeyi ve stresle başa çıkma yaklaşımlarının incelenmesi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2024) Erkal, Hamza; Üstün, Ümi̇t DoğanBu çalışmanın amacı; Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi öğrencilerinin zihinsel dayanıklılık, fiziksel aktivite düzeyi ve streste başa çıkma yaklaşımlarının bireysel değişkenler açısından incelenerek kavramlar arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Çalışmaya Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 103 erkek 80 kadın 183 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veriler kişisel bilgi formunun yanı sıra Türkçe' ye uyarlanan zihinsel dayanıklılık ölçeği (Erdoğan 2016), uluslararası fiziksel aktivite ölçeği (Savcı ve ark. 2006) ve stresle başa çıkma yaklaşımları ölçeği (Koca Ballı ve Kılıç 2016) ile toplanmıştır. Veriler değerlendirilmesinde Windows için SPSS 26 paket program kullanılmıştır. Katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımları yüzde ve frekans analizleri ile belirlenmiştir. Veri toplama araçları için iç tutarlık katsayıları hesaplanmış ve hipotez testlerinin belirlenebilmesi için verilerin basıklık ve çarpıklık değerleri incelenmiştir. Çalışmada hipotez testleri olarak bağımsız örneklem testi, tek yönlü varyans analizi testi ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, katılımcıların zihinsel dayanıklılıklarında cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık tespit edilemezken (p>0.05), stresle başa çıkma yaklaşımlarında cinsiyetlerine göre mantıksal analiz ve çevre desteği arama alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Ayrıca, katılımcıların zihinsel dayanıklılıklarında ve stresle başa çıkma yaklaşımlarında sporla ilgilenme biçimlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiş olup bu farklılıkların sporla sağlık-hobi amaçlı ilgilenenler ile amatör lisanslı olarak spor yapanlar arasında olduğu anlaşılmaktadır (p<0.05). Fakat katılımcıların uluslararası fiziksel aktivite anketinden elde ettikleri puanların sınıflandırılması neticesinde oluşan fiziksel aktivite kategorilerine göre zihinsel dayanıklılık ve stresle başa çıkma yaklaşımları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05). Son olarak, katılımcıların yaşları ile zihinsel dayanıklılık ve stresle başa çıkma yaklaşımları arasında herhangi bir ilişki tespit edilmezken (p>0.05), spor yılı ile zihinsel dayanıklılık arasında zayıf pozitif ilişki, zihinsel dayanıklılık ile stresle başa çıkma yaklaşımları arasında orta ve yüksek pozitif ilişkiler tespit edilmiştir (p<0.05).